Tubulaariset rinnat
04.11.2013
Mun rinnat muistuttaa täydellisesti tubulaarisia rintoja.. Eli nännipiha on melkein kun vaahtokarkki ja nänniä ei näy. Paitsi joskus suihkussa ne menee normaaleiks, mut nännipiha menee sellaseks ryppyseks. Eli niissä ei ole mitään pyöreyttä vaan sellaset suipot :( Haluisin tietää muuttuuko nää pyöreiks vai jääkö tubulaarisiks.. Gustaava

Ungdomsinformatören Lena Vastaa
07.11.2013
Moi Gustaava!
Ilman, että näemme rintojasi uskallamme melkein väittää, että kyseessä ei kuitenkaan ole tubulaariset rinnat. Olet vielä niin nuori ja rintasi kehittyvät vielä vuosien ajan ja usein juuri kehityksen alussa rinnat voivat ehkä muistuttaa hieman tubulaarisia rintoja. Suipot rinnat ovat täysin normaalit, itseasiassa hyvin harvoilla ihmisillä on luontaisesti pyöreät rinnat ja nöpöttävät nännit. Olet siis ihan normaali ja kehityt vielä.
Rintasi tulevat muuttamaan muotoaan koko elämäsi ajan - painonmuutokset ja hormonaaliset muutokset (e-pillerit, kuukautiskierto, mahdolliset raskaudet ja imetykset) näkyvät ja muuttavat kehoasi. Rintasikin siis todennäköisesti muuttuvat vielä paljon siitä, mitä ne nyt ovat.
Nännipihan "ryppyyntyminen" on täysin normaalia ja tapahtuu usein juuri kylmästä tai kosketuksesta.
Jos rintasi ulkonäkö ei ole muuttunut siihen mennessä, kun olet päässyt murrosiästä, voi tubulaaristen rintojen mahdollisuutta harkita. Mutta tällä hetkellä sinun ei tarvitse murehtia moista - kaikki kuullostaa täysin normaalilta!
Terveisin nuorisotiedottaja Lena