Tubulaariset tissit 99%
06.06.2014
Olen jo 14 ja kuukautiseni ovat jo alkaneet.
Luin Wikipediasta että tytöllä on jo pitkälle kehittyneet rinnat kuukautisten alkaessa.
Tämä ahdista ja herättää epäilyksiäni enemmän suuresti tubulaarisista rinnoista.
Minulla on ihan suipot rinnat, ja kaikki täsmää tubulaaristen rintojen kanssa. Ne pyöristyy välillä normaaleiksi mutta muuttuu taas pian suipoiksi.
Minua ällöttää, ahdistaa ja itkettää tämmöset rinnat ja haluisin pyöreet rinnat millaiset kaikilla kavereillani on. Punajuuri

Nuorisotiedottajat Lena ja Liselott Vastaa
12.06.2014
Hei Punajuuri!
Joillakin tytöillä rinnat kasvavat kyllä kuukautisten alkamisen jälkeenkin, joten Wikipediasta lukemasi tieto ei ole mikään "sääntö". Sinun ei siis kannata olla huolissasi, että rintasi olisivat jotenkin vialliset. Ilman, että näemme rintojasi, uskallamme melkein väittää, että sinun rintasi ovat kyllä ihan normaalit - eivät tubulaariset, sillä kerrot, että rintasi pyöristyvät välillä (varmasti esim. kylmässä ilmassa jne?).
Kerrot, että sinulla on suipot rinnat - etkä todellakaan ole asian kanssa yksin. Suipot rinnat ovat täysin normaalit, itseasiassa hyvin harvoilla ihmisillä on luontaisesti pyöreät rinnat ja nöpöttävät nännit. Rintojen koko ja ulkonäkö ovat hyvin erilaisia eri ihmisillä. Monesti ihmisten yleinen käsitys on, että naisen rintojen kuuluu olla pyöreät ja täysin identtiset, joissa tietenkin on nöpöttävät nännit. Todellisuus on kuitenkin hyvin erilainen. Hyvin harvalla, jos edes kellään, on luonnostaan pyöreät rinnat koko ajan, tuskin kavereillasikaan on.
Rintasi kehittyvät varmasti vielä - olet vielä murrosiässä. Muutenkin rintojen koko ja muoto muuttuu koko elämäsi ajan - niihin vaikuttavat niin ikääntyminen, hormonitoiminta, painonvaihtelu kuin raskaus ja imettäminen. Jos rintojesi ulkonäkö mietityttää sinua vielä murrosiästä päästyäsi, voit käydä näyttämässä niitä esim. kouluterveydenhoitajalle, joka osaa tarvittaessa ohjata sinut eteenpäin, mutta mitä todennäköisimmin sinulla ei ole syytä huoleen.
Ymmärrämme kyllä, että asia ehkä vaivaa sinua. Mutta älä kuitenkaan anna tämän määritellä elämääsi, älä kehitä asiasta pahempaa kompleksia kuin jo olet kehittänyt! Sinä olet hyvä juuri tuollaisena, sinun pitää vain itsekin ymmärtää se. Ole kiltti ja lue mitä me olemme kirjoittaneet komplekseista ja siitä, miten niistä pääsee eroon tästä. Vaikka se voi olla vaikeaa, yritä myös olla vertailematta itseäsi muihin ihmisiin - sinä olet omanlaisesi ja hyvä juuri sellaisena, aivan kuten rintasikin.
Pää pystyyn! <3
Halauksia lähettävät nuorisotiedottajat Lena ja Liselott