Tytön ja pojan halut
08.02.2014
Olen 16 v ja poikaystävä on samanikäinen. Ollaan harrastetttu jo yhdyntää mutta miksi meillä on silti kummallakin vähintään yhtä paljon halua itsetyydytykseen?
Olen sormettanut jo monta kertaa ja haluan aina tavallaan tehdä sen uudestaan. Samalla tavalla poikaystäväkin haluaa joka päivä vetää käteen koska se tuntuu niin hyvältä laueta. Kysymys kuuluu onko tämä vaarallista että haluan joka päivä sormettaa uudestaan? Ja se halu tulee joskus yllättäen.
Lissu

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena Vastaa
10.02.2014
Hei Lissu!
Ensinnäkin haluan sanoa, että onpa hienoa, että pystytte puhumaan kaikenlaisista asioista poikaystäväsi kanssa, se tekee hyvää suhteelle! :)
Teini-iässä hormonit jylläävät erityisen vahvasti ja odottamattomissakin paikoissa voi tuntea kiihottuvansa. Jos suhteessanne on lisäksi vielä alun huumaa, ovat hormonit erityisen voimakkaita. Voi myös olla, että mitä enemmän annatte haluillenne "periksi", sitä enemmän haluatte kokea sen uudestaan, sillä orgasmin saadessa kehoon erittyy liuta "nautinto"- ja hyvinvointihormoneja (endorfiineja, dopamiinia, oksitosiinia) ja tähän hyvänolon tunteeseen voi jäädä eräällä tapaa "koukkuun".
Ei ole kuitenkaan vaarallista, että harrastatte itsetyydytystä omilla tahoillanne seksin lisäksi tai että seksuaaliset halunne ovat noin vahvat. Jos asia ei vaikuta haitallisesti muuhun elämäänne, ettekä kärsi siitä mitenkään, voitte surutta tehdä niin jatkossakin.
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott