Vaginan eritteet
16.01.2017
Moikka, kun naiselta erittyy vaginasta eri eritteitä niin onko ne kaikki samasta paikasta lähtöisin vai onko eri eritteet niinku kokonaan eri ainetta? Eli onko kiihottuessa tullut pillumehu eri kuin muuten normaalisti tuleva? Ja jos joku antais suuseksiä niin voiko se nuolla ja maistaa kaikkea nestettä mitä sieltä tulee? Mietin kun ite valun ainakin tosi paljon mahlaa (musta tosi kiva sana:)
Sit sellanen että pelattiin kavereitten kanssa pullonpyöritystä ja joku loppuillan levoton tehtävä (TM) oli sellanen että piti nuolaista sormea, laittaa se omaan pimppiin ja sit takas suuhun! Sit moni vähän vitsaili et miten kukaan mies haluis nuolla meitä! Niin mitäköhän miehet ajattelee sen mausta... Ite ku sormetan niin saatan nuolasta sormet puhtaaks välillä kun sitä tulee niin paljon, maku on kyl jännä mut ei musta paha..? ccaandii

Seksuaalineuvoja ja nuorisotyöntekijä Pirjo/LOPETT Vastaa
26.01.2017
Moikka,
Kiva kuulla että olette pohtineet tätä asiaa. On hyvä tutustua itseensä ja tietää mitä kehossa tapahtuu.
Niin kuin olette huomanneet vaginasta erittyy nesteitä. Seksuaalisessa kiihotuksessa niitä tulee vielä enemmän, nämä ”mahlat” ovat määrältään ja koostumukseltaan kaikilla aika yksilöllisiä.
Meillä kaikilla erittyy erilaisia hormoneita säätelemään eri toimintoja. Seksuaalisessa kiihotuksessa säätelee ainakin, oksitosiini , prolaktiini, serotoniini, dopamiini. Tärkeä hormoni naisille on estrogeeni ja keltarauhashormoni ,myöskin testosteronia erittyy.
Emättimen lähellä sijaitsee Bartholin rauhaset jotka kiihotuksen aikana erittävät pienen määrän nestettä vaginaan.
Myöskin Skenen rauhanen voi tuottaa orgasmin aikana vaihtelevan määrän nestettä. Tätä kutsutaan naisen ejakulaatioksi, eli vastaa miehen laukeamista. tämä neste määrä voi vaihdella suuresti. Kaikki naiset eivät koe tämän kaltaista laukeamista.
On tärkeää peseytyä aina ennen seksiä, koska muuten voi myös olla kaikkia epäpuhtauksia, jotka voivat maistua ja haista.
Eri aineita on kyllä vaikea erottaa vaginan eritteistä. Nesteissä voi myös maistua vahvat ruoat ja mausteet .
Onnea löytöretkille aistien maailmaan.
Pirjo Nylund, seksuaalineuvoja, nuorisotyöntekijä