alastomuus hävettää
25.06.2018
Hei. Onko mielestänne erikoista, että 17-vuotias ei ole kiinnostunut seksistä? Tai katselen kyllä tyttöjä, lähinnä rintoja ja takapuolia, mutta en voi mitenkään kuvitella itseäni sängyssä tytön kanssa. Minua hävettää, jos joku näkisi minut alasti. En pystyisi mitenkään ottamaan kaikkia vaatteita pois tyttöjen nähden.
Hannele klippt2

Nuorisotiedottaja Hannele Vastaa
06.08.2018
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi. Kerroit, että sinua hävettää jos joku  tyttö näkisi sinut alasti. Alastomuus on herkkä ja yksityinen asia. Jokaisella on oikeus omaan kehoonsa ja sinulla on oikeus päättää kenelle haluat vartalosi näyttää, vai haluatko kenelläkään. Seksuaalisuus on jokaisen oma, yksityinen ja herkkä asia. Sinä olet vasta 17-vuotias, sinulla ei ole mihinkään kiire. Sitten jos tai kun löydät jonkun kivan tytön josta pidät kovasti, ja voit luottaa häneen niin et välttämättä enää jännitä riisumista. Toiset ovat ujompia, toiset avoimempia alastomuuden kanssa, se on jokaisen oma asia. Kokemuksen ja iän myötä varmuutta kertyy ja voit olla rentoutuneempi toisen edessä. Kasvat joka päivä ja saat lisää itsevarmuutta, älä vertaa itseäsi muihin vaan ole vain rohkeasti oma itsesi.
Uskon, että löydät tulevaisuudessa tytön jonka kanssa haluat enemmän kuin ystävyyttä. Sinun ei tarvitse hävetä itseäsi, jos epäilyttää tai jännittää aina voi sulkea lampun ja olla toisen kanssa pimeämmässä. Luultavasti sitä toistakin jännittää, että mitä ajattelet hänestä ja hyväksytkö hänet sellaisena kuin hän on. Lopuksi kuitenkin kun toisesta pitää kovasti ei edes enää mieti, että pitäisi itseään hävetä kun vain tuntuu niin hyvältä.
Kaikkea hyvää sulle ja mukavaa loppukesää! :)
Hannele