Hyväksikäyttöä?!
27.12.2015
Moikka, eli kysysin sellasta asiaa mikä on jääny mietityttää.... Oltiin parin kaverin kans ulkona vkl iltana ja oleskeltii vaan kulmilla. Sit siihen tuli sellanen mies, ehkä kolkyt vee, heitti röökit meille ja jutteli jotain. Aika perus et tollasta käy, muutama tyttö istuskelemas kuitenki ja vähä ottaa juomia. Se oli ihan mukavan tuntune, ei mitenkää limanen tai mtn. Mut sit se halus ostaa meiltä sukat jotka oli jalas, niiltä jotka suostus myymään 20 eurolla tai vaik kaikilta?? No ihmeteltiin ja vähä naureskeltiin kaikki mut suostuttiin sit kuitenki, aika hyvä hinta jostain sukista jokaselle. Ku oltiin otettu ne jalasta se myös kysy et saako se imeä meidän varpaita.... Siis sillo oltiin vähä et okei toi on vähän friikki jotenki, mut sit se heitti siitäki vähä rahaa niin annettiin sit ku oltiin vähä syrjemmäs eikä näkyvillä just siinä kohtaa, kutitti vaan vähä ku jätkä imutti ihan onnessaan munki 39 koon jalkoi... Niin ei sit kummempaa ton lisäks, naureskeltiin vaan frendien kaa yhes sille jälkeenpäin eikä kenestäkää tuntunu mitenkään huonolta. Mietittiin vaan et onkohan toi yleistäki vai olikohan tää joku outo runkkari, pedofiili vai muu fetissiäijä?? Sillai aika helppoa rahaa tuli kyl tienattua. essi

Nuorisotiedottajat Sanna ja Jenny Vastaa
04.01.2016
31.12.2015
Hei!
ja kiitos viestistäsi!
Tämä tapahtuma kuulostaa tosiaan todella kummalliselta ja vaikuttaa siltä, että sinun omat hälytyskellosi ovat jääneet soimaan, koska et oikein tiedä miten suhtautua siihen.
Luontaiset suojeluvaistosi ovat heränneet ja ihan syystäkin! Kannattaa siis olla varovainen ja vältellä tätä henkilöä ja vastaavanlaisia hämäriä tyyppejä. Tosi hyvä juttu, että liikuitte yhdessä kaveriporukan kanssa, yksin ei koskaan kannata olla liikkeellä varsinkaan pimeään aikaan ja paikoissa missä ei ole muita.
Jos jokin asia vähänkin tuntuu huonolta ja epäilyttävältä, se yleensä myös onkin niin, joten itseään kannattaa aina kuunnella tarkasti niin kuin nytkin olet tehnyt.
Voit myös hyvin kertoa tästä asiasta omille vanhemmillesi, jotta he ovat tietoisia siitä ja voivat keskustella asiasta muiden aikuisten kanssa.
Olemme pyytäneet meidän omaa poliisiasiantuntijaa ottamaan kantaa tähän asiaan ja hänen vastauksensa tulee vielä tähän alle muutaman päivän sisällä.
Ystävällisin terveisin, nuorisotiedottajat Jenny ja Sanna
4.1.2016
Hei!
Nyt olemme saaneet vastauksen poliisiasiantuntijaltamme. Hän kehottaa sinua kertomaan tästä asiasta vanhemmillesi, jotta voitte yhdessä tehdä henkilöstä rikosilmoituksen poliisille. On tärkeää, että poliisi saa tiedon tällaisesta tapahtumasta, jotta he voivat selvittää asian ja estää mahdolliset uudet samankaltaiset tapahtumat, koska ne saattavat täyttää rikoksen tunnusmerkit.
Terveisin, nuorisotiedottajat Jenny ja Sanna