loma
27.09.2015
Moikka! Oisko teil jotain vinkkejä miulle ku lähren vanhempien kanssa lomalle Barceloonaan ja haluisin saada tota mun alamahaa vähän pienemmäks. Lähetää tasan 2 viikon päästä nii eli täs on viel vähän aikaa. Millasia liikkeitä mun kannataa tehä et kerkeis vähä kiinteytyy. Pitäiskö tehä myös jonkun laista aerobikista treeniä? Nyt jos joku vaa haluu antaa muutamia vinkkejä nii ois tosi mahtavvaa.
Ei oo mitää muuta kiinteytettyvää ku just toi "muffinssi" kerroksen tost ympäriltä. Ja sit toinen juttu viel. Onko mitenkää mahollista saada rintoja isomman näkösiks uimapuvussa, koska mulla on tosi pienet rinnat nii oli mukava jos ne näyttäis nyt vähä isommilta
Kiitos jo etukäteen jeppaaa

Nuorisotiedottaja Lena Vastaa
28.09.2015
Hei jeppaaa!
Onpa kiva, että pääset pimenevää syksyä vähän pakoon ja viettämään syyslomaa lämpimään ja rannalle. 
Mietit vatsan kiinteytystä (kuten varmasti moni muukin ennen rantalomalle lähtöä), valitettavasti kaksi viikkoa on todella lyhyt aika oikeasti näkyviin (ja huom! pysyviin) tuloksiin. Et kerro sen enempää ruokailu- kuin liikuntatottumuksistasikaan, joten vastaan nyt yleisesti miten kannattaa toimia, että olo olisi ns. kiinteämpi.
• Jätä pois herkut ja roskaruoka kokonaan ennen lomaa. Jo se, että tiedostaen valitsee pois epäterveellisen ruoan ja herkut ja kieltäytyy pullasta tai karkista kun sitä tarjotaan, saa monesti mielen kevyemmäksi ja olon paremmaksi.
• Juo paljon vettä. Vesi laittaa kuona-aineet liikkeelle ja kiihdyttää aineenvaihduntaa. Pidä vesipulloa mukanasi ja juo siitä päivän mittaan tasaisesti. Älä tietenkään liioittele ja juo järjettömiä määriä, mutta lisää kuitenkin veden juontia.
• Liiku. Lihaskuntoharjoitukset voit tämän kahden viikon aikana kohdistaa vatsan seudulle ja monipuolisesti harjoitteita löydät esim. googlettamalla ”alavatsalihas harjoittelu”. Hyviä vaihtoehtoja ovat esim. erilaiset ”lankutukset”, jossa staattinen pito kuormittaa koko keskivartaloa. Googleta esim. ”lankku variaatiot” niin saat hyviä esimerkkejä. Tee mielummin muutama ”kunnon” vatsalihastreeni viikossa kuin vähän joka ilta.
Sinun on hyvä tehdä myös aerobista treeniä, kuten itse mainitset. Käy lenkillä (reippaasti kävellen, hölkäten) ja tee vaikka muutamia pyrähdyksiä kovemmalla vauhdilla väliin (=intervalleja). Keskity spurtatessasi myös tiivistämään vatsalihaksiasi, sillä kovemmassa juoksussa ne aktivoituvat eri tavalla kuin hölkätessä. Jos et pidä lenkkeilystä, voit käydä vaikka uimassa tai tanssimassa tai potkunyrkkeilemässä tai... Lajilla ei siis ole niinkään väliä, kunhan liikut kolme-neljä kertaa viikossa niin, että hikoat. Tiedosta liikkuessasi myös vatsalihaksesi ja yritä aktivoida keskivartalosi.
Kuten sanoin jo alussa, kaksi viikkoa on todella lyhyt aika saada näkyviä tuloksia, mutta jo pienillä muutoksilla olosi varmasti kevenee tässä ajassa. Ja loppujen lopuksi sillä, miltä sinusta tuntuu on väliä – älä tuijota liikaa peiliin ja etsi epäkohtia itsessäsi.
Tiedäthän myös, että naisilla on luontaisesti enemmän rasvakudosta alavatsan kohdalla kohdun suojana. Tämä kerros kehittyy murrosiässä kaikille naisille - joillakin se on näkyvämpi kuin toisilla, mutta kaikilla on sellainen. Tästä rasvakudoksesta on vaikea päästä eroon kokonaan ja monilla se häipyy vasta sitten kun rasvaprosentti on vaarallisen alhainen (kovan treenin ja tiukan ruokavalion tuloksena). Monilla tämä pieni "pömppö" ei lähde edes vaikka vatsalihakset olisi treenattu huippukuntoon, sillä kyseiset muodot ovat osa meidän naisten rakennetta.
Mitä uimapukuun tulee... Käytätkö koko uikkaria vai bikinejä? Mallista riippuu pitkälti miltä rintasi näyttävät. Ehkä voisit ostaa topatut bikiniliivit, jotka saisivat rintasi näyttämään vähän suuremmilta? Käy tsekkaamassa kauppojen ale-rekit vielä ennen lomaa, hyvällä tuurilla löydät sieltä mieleisesi mallin!
Toivottavasti sait tästä hieman vinkkejä näihin kahteen viikkoon. Treeni-intoa ja mukavaa lomaa! :)
Toivottaa isosisko Lena