Maha pömpöttää
24.01.2017
Mahani pömpöttää...
Painoa on vähän pudonnut mutta paino on täysin normaali! Vatsastani näkyy ja tuntuu hieman lihaksia jos jännitän vatsaa vähän, mutta kun istun makkarat tulevat esille ja/tai jos seison ja en jännitä vastaa, näytän siltä että olisin raskaana. Se on todella ärsyttävää sillä en saa tätä katoamaan, ja haluan pömppömahan pois. Auttakaa. Ei kiva
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
06.02.2017
Hei!
Kiitos kysymyksestäsi. Joskus keskivartalon ns. pömpötys voi johtua ruoka-allergiasta esim. keliakiasta tai laktoosi-intoleranssista.
Liikunnalla voidaan muokata kehoa. Sinun kannattaa tehdä liikkeitä, jotka vahvistavat ryhtiäsi ja kehon syviä lihaksia. Voit kysyä vaikkapa liikunnanopettajaltasi hyviä liikkeitä, jotka vahvistavat syviä vatsalihaksiasi sekä ryhtiä.
Olet myös siinä iässä, kun kropassasi tapahtuu paljon muutoksia. Se on aivan luonnollista, kun kyseessä on muutos lapsesta, nuoruuteen ja lopulta aikuisuuteen. On myös hyvä muistaa, että jokainen on ainutlaatuinen ja kaunis omalla uniikilla tavallaan!
Toivottavasti sait vastauksia ja apua kysymyksiisi.
Tiina, nuorisotiedottaja
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.