mietityttää...
02.01.2014
Moi.oon miettinyt et miten voi tehä mukavasti sitä kaulaan imemistä
en tiiä mimitä nimee siitä käytetään mut imetään seurustelukumppanin kaulaa niin et siihen jää jälki. Tää oli outo kysymys kysyjä

Ungdomsinformatören Lena Vastaa
07.01.2014
Hei kysyjä!
Decibelissä saa kysyä kaikesta, joten älä mieti, ovatko kysymykset outoja vai eivät - me vastaamme aina parhaamme mukaan. :)
Tarkoitat varmaan fritsuja?! Fritsut tehdään siten, että imemällä ihoa, siihen muodostuu alipaine, joka kasvattaa ihoon mustelman, eli pintaverisuonien katkeamisen. Otat siis huuliesi väliin kaistaleen ihoa niin, että ihon ja huulien välistä ei pääse suuhun ilmaa ja sitten imet. Fritsut ovat yleisiä varsinkin teini-iässä, mutta mitenkään kauhean mukavalta niiden saaminen ei tunnu, se voi monesti jopa ottaa hieman kipeää.
Jos haluat harjoitella fritsun tekemistä, voit kokeilla sitä esim. käsivarteesi. Käsivartesi iho on kuitenkin paljon kaulan ihoa paksumpaa, joten fritsun tekeminen voi vaatia aikaa ja kovempaa imua. Tällä tavalla ymmärrät kuitenkin itse, miltä fritsun saaminen tuntuu ja miten sinun pitää imeä.
On tietysti oma (ja kumppanisi) valinta, jos haluatte tehdä toisillenne fritsuja, mutta hellyyttä ja yhteenkuuluvuutta voi osoittaa/näyttää myös muilla (miellyttävämmillä?) tavoilla. Toisen kaulaa voi näykkiä ja imeä jättämättä siihen kuitenkaan jälkeä, jotkut voivat esim. pitää kaulan hellästä pussailusta paljon fritsujen imemistä enemmän.
Terveisin nuorisotiedottaja Lena