Naurustani
01.02.2015
Hei.
Haluisin kysyä, että mistä johtuu aina kun nauran minulle jää sen jälkeen hetkeksi pienet "rypyt" ja ne punoittavat. Olen vasta 14 ja olisi kiva tietää mistä se johtuu. Rypyt jäävät siihen suun yläpuolelle jotka naurussa tulee. En tiedä ymmärsittekö selitystäni mutta toivon. :) Kiitos vastauksesta etukäteen! Iloinentyttö

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
Nuorisotiedottaja Sanna Vastaa
04.02.2015
Hei iloinentyttö!
Kiitos kysymyksestäsi! Kysyn asiasta tarkempaa selitystä kosmetologi -asiantuntijaltamme, ehkäpä hän tietää syyn. Minusta "naururyppysi" kuulostavat kauniilta.
Terveisin nuorisotiedottaja Jenny
6.2.2015
Hei,
Kuulostaa siltä, että sinulla on melko kuiva iho. Ehkäpä myös hieman atooppinen. Tavlella kaikkien iho on yleensä kuivempi ja herkempi, eli helposti punoittava. Jos on kuitenkin jo ennestään kuiva iho, siitä kärsii yleensä enemmän. Sisä- ja ulkoilmassa voi talvisin olla suuriakin eroja, lisäksi ilma sisällä on kuivaa ja lämmintä kun se taas ulkona on kylmää ja tuulisempaa. Voisit koittaa käyttää paksumpaa kosteusvoidetta kasvojen iholle talvisin. Laita sitä aamuin illoin. Puhdista iho puhdistusvoiteella ja -vedellä hyvin iltaisin. Voit lukea lisää tästä meidän tieto -sivuilta klikkaamalla tästä. Jos tämä ei riitä tehdäkseen ihostasi pehmeän, voit koittaa käyttää vielä kosteuttavaa kasvonaamiota kerran viikossa. Hyviä öljyjä kasvoille löytyy myös, esim. porkkanaöljy tai jojobaöljy ovat sellaisia ja niitä voi käyttää kosteusvoiteen alla talvisin, jotta iho saa tavallista enemmän kosteutta ja hoitoa. Kyse ei siis ole ikärypyistä vaan siitä, että iho kaipaa enemmän kosteutta. On myös tärkeää, että suojaat ihosi hyvin kun olet ulkona hiihtämässä tai pulkkamäessä koko päivän. Silloin kannattaa käyttää paksua voidetta, joka ei sisällä vettä ja se tulisi voidella iholle puolisen tuntia ennen kuin menet ulos. Jos tarvitset lisätietoja, laita vielä viestiä tulemaan.
Terveisin nuorisotiedottaja Sanna, joka on myös kosmetologi ammatiltaan.