Rinnat
03.10.2016
Moikka! Onko olemassa minkäänlaista luonnollista ja halpaa keinoa, saada rinnat kasvamaan? Olen 16 vuotias ja kuppikokoni on 75A, ja tuntuu että rinnat on vain puolet kupin 'sisällöstä'. Minua häiritsee asia niin kamalasti,sillä olen aina ihaillut kurvikkaita kroppia ja sukuni naiset omistavat todella muodokkaat vartalot. Löytyykö huolen aiheelleni helpotusta? Missä rinnat?

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
05.10.2016
Hei,
Valitettavasti ei oikein ole olemassa mitään keinoa millä saisi rinnat kasvamaan. Olet kuitenkin vielä sen ikäinen että vartalosi saattaa vielä muuttua.
Ymmärrän tilanteesi, sillä et suinkaan ole ainoa. Monet tytöt ja naiset tuntevat epävarmuutta ja kokevat että hänellä on vääränkokoiset rinnat, joko liian pienet tai liian suuret tai "eri paria". Valitettavasti juuri tämän takia kauneusleikkaukset ovat tänä päivänä niin yleiset.
Mitäs jos miettisit asiaa näin; Että kyseessä on paras ystäväsi, jolla on pienet rinnat ja hän kärsii siitä. Hän kokee olonsa epämukavaksi ja jopa rumaksi tämän takia. Tämä on ihminen jota sinä rakastat, ja joka on mielestäsi kaunis joka tapauksessa - riippumatta siitä onko hänellä isot vai pienet rinnat. Kuvittele mitä sinä sanoisit hänelle ja millä tavalla yrittäisit lohdutella.
Minä henkilökohtaisesti sanoisin esimerkiksi että rintojen koolla loppujen lopuksi on todella pieni merkitys, koska se mikä tekee ihmisestä kauniin on itsevarmuus ja karisma - ei kuppikoko. Sanoisin hänelle että hän on kaunis ja arvokas juuri sellaisenaan, ja että pienet rinnat voivat olla aivan yhtä seksikkäät kuin isot. Kehottaisin googlettamaan kuvia hakusanoilla "small boobs", jotta hän näkisi ettei pienet rinnat tarkoita ettei voisi olla kaunis, tai käyttää tietynlaisia vaatteita. Kehoittaisin olemaan ylpeä itsestään, ja opettelemaan rakastamaan omaa kehoa, koska SE näkyy päältä, ja se on seksikästä.
Joten mieti mitä sinä sanoisit sinun pienirintaiselle kaverille - ja tämän jälkeen sanot saman itsellesi. Vaikka ääneen. Meidän kaikkien täytyy opetella olemaan itsellemme ystävällisempiä ja näkemään hyvät puolemme itsessämme.
Sinä olet aivan täydellinen juuri sellaisena kun olet.
Tessi