Sheivaus...
06.10.2016
Onko ok jos ei sheivaa jalkoja. Mitä mieltä muut on. Yhtä mun kaveria ällöttää jalkakarvat ja lähes kaikki sheivaa. Oon siis 13 vuotias. Karvani ei siis oo tummat mutt aika semi pitkät ja tuuheet. Ja kohta on uintia koulussa MÄ VAAN
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
12.10.2016
Hei, on ihan ok, vaikkei jalkoja sheivaiskaan. Mikäli sinua ei haittaa jalkakarvat, niin miksi poistaisit?
Murrosiässä ihokarvojen kasvu kiihtyy ja karvat tummuu, joten osa alkaa ajamaan karvoja pois. Ajaminen ei kuitenkaan kiihdytä karvankasvua, vaikka niin usein virheellisesti uskotaankin. Muutamassa päivässä ilmestyvä sänki koetaan usein epämiellyttäväksi. Myös karvatupentulehduksia voi tulla, mutta varsinkin säärissä ne paranevat muutamassa päivässä.
Sheivaaminen on ihan oma valintasi eli jos koet ne häiritsevinä, niin voit poistaa ne. :) terveisin, Anu
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.