suuret nännit pojalla
12.07.2015
Hei! Minulle tuli ehkä vuosi-kaksi sitten vähän isommat nännit mitä suuremmalla osalla pojista on. Aluksi ne oli todella arat mutta ei nykyään enää.
Olisi kiva tietää saanko ikinä enää normaalin kokoisia nännejä.
Niitten koko vaihtelee lämpötilojen mukaan, kylmällä ne on normaalin kokoiset. Olisi kiva jos saisin vastauksen pulmaani. nännipoika
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
16.07.2015
Hei ja kiitos viestistäsi.
Murrosiän kehitys näkyy pojilla myös rinnoissa. Nänni muuttaa normaalisti väriään tummemmaksi. Pojilla voi ilmetä murrosikäisenä myös rintarauhasen turpoamista, jota kutsutaan gynekomastiaksi. Kirjoitit, että nännit myös aristivat. Se on normaalia, ja kuten kirjoitit, niin aristus menee ohi.
Nännien koko on yksilöllistä. Toisilla ne ovat suuremmat ja toisilla pienemmät. Monilla keskustelupalstoilla nuoret miehet kertovat, että nännien koko supistuu ja pienenee esimerkiksi kylmässä tai viileässä vedessä. Eli muillakin tapahtuu nänneissä samanlainen muutos koossa kuin sinulla.
Jos asia erityisesti vaivaa sinua tai jos sinun rinnoissa tapahtuu jotakin erityisiä muutoksia, kuten vain toinen rinta kasvaa tai suureneminen on huomattavan suurta, niin tilanne on syytä varmistaa käymällä lääkärissä.
Murrosiän kasvusta ja kehityksestä voit lukea tarkemmin lisää Väestöliiton Nuorten sivuilla:
http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/murrosika/murrosian-kasvu-ja-kehitys/.
http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/murrosika/pojan-keho/
Hyvää kesän jatkoa.
Terveisin, Mika - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.