Panikkänsla
03.03.2020
Hej!
Jag har tvångstankar som ställer till det för mig. Igår så var jag och ett gäng ute och en tjej flirtade in sig på en kille i vårt sällskap väldigt mycket. Sedan började hon flirta in sig på mig, men jag kände mig osäker på om det fortfarande var på gång något mellan dem så jag kände mig lite osäker. Jag var intresserad av henne också men mot slutet frågade hon om jag ville med ut och röka och jag sa att jag röker inte, men precis när jag skulle säga att jag kan följa med ut ändå kom några och tog fokus, så det blev ingenting. Efteråt har jag fått ångest pga av detta att hon kanske blev ledsen av att jag inte var på. Jag hade en tvångstanke samtidigt som sade att jag inte kunde vara med henne, jag gör hela tiden samband i huvudet och jag skapar knutar som ställer till det för mig(det är svårt att förklara alla samband). Men i det här fallet var jag inte så intresserad först pga av att alla uppmärksammade henne och den andra killen i sällskapet att de hade något på gång först, så jag ville vara säker först. Hon var väldigt söt. Det vore väldigt skönt att släppa iallafall om det var tvångstanken som gjorde att det inte blev något, jag ville gärna att något skulle hända när jag märkte att hon släppte fokus på honom på slutet. Jag skulle bli knäckt om jag hade varit taskig mot henne på något sätt.
Hoppas det är förståeligt det blir väldigt tilltrasslat allting. Kalle

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
04.03.2020
Hej,
Jag tycker att det är ganska förståeligt och klokt att inte direkt "nappa" då nån stöter på en om man vet att personen stunden innan har försökt stöta på någon annan. Det är helt vettigt att först vilja ta reda på om hon hade någonting på gång med den andra killen. Hur söt hon än var så vill man kanske att intresset skall betyda någonting, och det kan ju vara svårt att veta om hon först flirtade med en annan.
Givetvis vet vi inte vad som kunde ha hänt om du hade gått med henne o röka, men jag tror inte att det är någonting hon blev upprörd över. Hon skulle säkert ha önskat få lite tid ensam med dig, men jag tror att du skall tänka att om det är meningen att det skall hända någonting mellan er två så kommer det att göra det - allt behöver ju inte hända på en och samma kväll.
Jag är inte säker på att jag förstår hur du menar med "knutar", men jag tycker att du skall försöka släppa tankarna på att du skulle ha gjort någonting fel eller ha gjort henne ledsen - för det tycker jag inte låter troligt. Jag tycker det är helt vettigt att du inte direkt svarade på hennes flirt eftersom hon strax innan flirtat med någon annan.
Kram
Tessi