ahdistavaa
18.11.2013
mä rakastan yhtä poikaa se asuu new yorkisaa. ja se rakastaa mua yli kaiken ei olla nähty koskaan mutta puhutaan ja skypetetään lähes joka päivä<3 Mutta nyt mua ahdistaa vaan ku tosi moni poika suomesta on alkanu puhumaan mulle fb:ssä ja kik:ssä ne pervoilee koko ajan ja käskee lähettää kuvia ym. mutta mä oon liian kiltti sanomaan että jättäkää mut rauhaan koska nekin on niiku rakastuneita muhun ja sanoo sen joka päivä ja yks niistä pojistaon suunnitellu jo mitä tehään ku se tulee tänne emmä sitä halua nähdä! se sano että voi juottaa mut känniin että otan suihin mitä jos se oikeesti tulee tänne?!?! enkä mä voi murtaa niiteen sydäntä ja sanoa että, älä vainoa mua koska sitten niitten itsetunto voi laskea tai ne voi satuttaa itseään. :/ ja mun kesä ihastus ehkä tykkää musta inlove

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena Vastaa
21.11.2013
Hei Inlove!
Onpa mukavaa, että olet tavannut kivan pojan netissä ja ihanaa, että olet löytänyt jonkun, jonka kanssa jutella. Tiedäthän kuitenkin, että netissä "deittailussa" on omat mutkansa ja esteensä...
Netti on hyvä paikka tavata kavereita ja myös mahdollisia poikaystäviä, mutta jos nettisuhteeseen ryhtyy, kannattaa aina miettiä, voiko se johtaa mihinkään. Tietenkin netissä juttelu ja kuvien lähettely on kivaa tietyn aikaa ja se voi tuntua yhtä jännittävältä kuin "oikea" suhde - mutta mitä sitten, kun suhteelta haluaisi enemmän? Netin välityksellä et voi saada läheisyyttä, suudelmia, halailuja, tai mitään sen enempääkään - tyydytkö siihen?
Vaikka tuntuu, että rakastat tätä poikaa yli kaiken, onko suhteellanne tulevaisuutta? Onko mahdollista, että te tulette tapaamaan? Emme mitenkään halua tuomita suhdettanne heti alkuun, mutta tosiasia vain on se, että näitä asioitakin kannattaa miettiä, ennenkuin antaa itsestään liikoja tai lupaa jotain sellaista, mitä ehkä katuu. Mielestäsi me ehkä kuullostamme täysin negatiivisilta ja täysin netissä deittailua vastaan, mutta netissä tapaamisessakin piilee vaaransa ja me haluamme, että olet niistä tietoinen.
Voihan tietenkin olla, että et tässä vaiheessa edes kaipaa mitään muuta kuin juttelua netin välityksellä ja mikäs sen parempaa kuin se, mikä teillä tämän pojan kanssa on meneillään. Joten jatka ihmeessä ja nauti keskusteluistanne! :)
Mitä tulee muihin poikiin, jotka lähettelevät sinulle vihjailevia viestejä ja kuvapyyntöjä - mieti kahdesti mihin suostut. Tiedäthän, että jos lähetät kuvia itsestäsi netin välityksellä, et voi taata sitä, mihin kuvat päätyvät tai mihin niitä käytetään. Ja jos heidän kommenttinsa tuntuvat sinusta epämukavilta, pitää sinun pitää puolesi! Ei ole häpeä sanoa vastaan - päinvastoin, sinun pitää kuunnella itseäsi ja uskaltaa sanoa myös ei.
Mietit varmaan, että olemmepa kielteisiä, mutta me haluamme vain, että pidät huolta itsestäsi! <3 Arvosta ja kuuntele itseäsi.
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott