Apua?!
01.07.2014
Moikka! Ei olla poikaystäväni kanssa kumpikaan vielä oltu aikasemmin oltu yhdynnässä kenenkään kanssa. Koitimme yhdyntää, mutta se kuitenkin sattui tosi paljon ja en voinut jatkaa.
Mistä tämä voisi johtua? Olin itse rentoutunut mielestäni mutta poikaystävääni jännitti ainakin vähän. tyttövaan

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
01.07.2014
Hei,
Ainahan sitä kuvittelee, että eka kerta olisi niin maaginen ja täydellinen, mutta totuus on, että lähes kaikilla eka kerta on kaikkea muuta kuin täydellinen, joten älkää hätäilkö vaikka se ei mennyt ihan nappiin ensimmäisellä kerralla. Harjoitus tekee mestarin myös tässä asiassa.
Veikkaan, että vaikka itse koet että olit rentoutunut, niin jännitit varmaan silti vähän. Mikä on täysin normaalia, olisi oikeastaan kummallisempaa, ellet olisi jännittänyt yhtään. Eli kun naista jännittää, niin lihaksetkin ovat jännittyneitä ja yhdyntä voi sattua enemmän. Melko harvoin on niin, että nainen olisi niin tiukka ettei yhdyntä sen takia onnistuisi, vaan yleensä se johtuu jännittämisestä. Toinen mahdollinen syy kipuun voi olla emättimen kuivuus. Jos nainen on tarpeeksi märkä, luistaa asiat paremmin. Emättimen kuivuuskin on täysin normaalia, eikä se tarkoita sitä,että sinusa olisi mitään vikaa. Kenties esileikkiä pitäisi vaan pidentää niin, että olisit kunnolla rentoutunut ja valmis ennen kuin aloitatte. Kolmas mahdollinen syy kipuun voi olla se, että poikakaverisi oli liian hätäinen ja yritti tavallaan väkisin sisään väärästä kohdasta tai liian nopeasti. Todennäköisesti kova kipu johtui kaikista näistä kolmesta.
Suosittelisin, että jatkaisitte yrittämistä. Kuitenkin ilman paineita! Paineet ovat hyvän seksin pahin vihollinen ja tappaa takuulla kaikki halut. Olkaa yhdessä alasti ja nauttikaa pitkästä esileikistä. Kun olette molemmat rentoutuneita ja valmiita, yritätte varovasti uudestaan. Saattaa olla, että sattuu vielä pari ensimmäistä kertaa, mutta kunhan olette varovaisia ja valmiita, asiat järjestyy aivan varmasti. Ja muistattehan käyttää ehkäisyä jottei sitä tarvitse jälkikäteen jännittää.
Hyvää kesää!
Tessi