Ihastunut tai jotain
27.09.2015
Moi
Oon ihanstunu yhteen mun luokkalaiseen ja ollaan aina oltu samas koulus ja nelosel oltii samal luokal ja silloin se tykkäs must kans koska oltii yhes nelosen aikana kaks kertaa sit vitosel kerran ja vitosel jätin sen koska en ollu valmis viel oikeesti seurustelee mut must tuntuu et se tykkää must koska oon pistäny wapis pari kertaa sellasii mitä mieltä olet minusta ni se on aina pistäny kivoinja positiivisii juttui ja aina discos se tulee pyytää hitaisii ja meen sit ja melkein joka discos kaikki hitaat käydään läpi mut mun ongelma on se et en tiiä mitä juttelisin sen kans ja se on vähän ujo mun kans ja sit ei voida puhuu koulus ku kaikki rupee ärsyttää ja levittää juorui et oltais yhes ku juteltii ja mun kaverit aina sanoo et spisitte yhtee ja olisitte söpö pari jne. Ja yks mun paras kaveri luulee et ollaan yhes koska jutellaan wapis joka päivä.
Mun kysymykset:
1. Mitä kannattaa tehdä
2. Voidaanko jutella koulussa
3. Jos voidaan ni mistä
4. Mistä voidaan jutella wapis
5. (Se tietää mun tunteist) voinko ns "flirttailla"
6. Jos voin niin miten
Tietoa:
Se harrastaa jalkapalloa mä harrastan muodostelmaluisteluu
Ollaan samal luokal
Meil on paljon katse kontaktei (varsinki fyken tunneil)
Ollaan tansittu 3-6lk hitaita
Ollaan 6lk
Mennään 7lk eri kouluun (se harmittaa mua)
6lk tyttö
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
08.10.2015
Moikka!
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että uskallat kysyä sinua mietityttävistä asioista.
Sinua mietityttää ihastuksesi. Kertomasi mukaan olette jo aika tuttuja toisillenne. Asian selvittäminen voi siis olla huomattavasti helpompaa, kun tiedätte ja tunnette jo toisenne. Kerrot, että tanssitte discossa usein hitaita ja juttelette päivittäin ilmeisesti WhatsApin kautta.
Ihastumisen tunne on aika mukava. Sitä jännittää, miten uskaltaisi lähestyä toista ja mitä sanoisi. Samalla kovasti jännittää, mitä ihastus ajattelee. Jännittäminen siis liittyy ihastumiseen, eikä sen tunteen kannata antaa estää tutustumasta ihastukseen.
Kysyit, voisitko "flirttailla" ihastuksellesi. Suosittelen, että seuraavan kerran, kun näet ihastuksesi, hymyilet hänelle reippaasti ja tervehdit häntä iloisesti. Ihastuksesi aivan varmasti ilahtuu moikkauksestasi ja vastaa siihen. Voitte aloitta juttelun ja jutella vaikka musiikista, harrastuksista, tulevasta viikonlopusta tai TV-ohjelmista. Toisin sanoen, voitte puhua mistä tahansa! Voitte jutella koulussa ja WhatsApissa siis mistä aiheista vaan.
Mitä jos alat lähestyä ihastustasi niin sanotussa kaverimielessä? Tutustu rauhassa ihastukseesi ja ole rento, positiivinen ja itsevarma. Kerro ihastumisestasi vasta sitten, kun olet itse valmis siihen, sinulla ei ole mitään syytä kiirehtiä sen asian suhteen. Aina ihastuminen kuitenkaan ei ole molemminpuolista, mutta siitä ei tule masentua.
Jos näet ihastuksesi isommassa porukassa, voit vaikka mennä oman kaverisi kanssa juttelemaan heille. Kun olette ensin rupatelleet isommassa porukassa, on varmasti helpompi puhua ihastuksesi kanssa kaksin. Rohkaise mielesi ja mene omana itsenäsi! Jos tyttö pitää sinusta, huomaat sen kyllä. Teillä saattaa olla paljonkin yhteisiä kiinnostuksen aiheita Voit jutella ihastuksesi kanssa vaikka tulevasta viikonlopusta, elokuvista, musiikista tai koulusta. Joskus kavereita voi käyttää sanansaattajina, mutta paremman vaikutuksen antaa tekemällä aloitteen ihan itse.
Tsemppiä!
Täältä voit lukea lisää ihastumisesta:
http://www.nuortenelama.fi/elavaa-elamaa/ihmissuhteet-ja-seurustelu/ihastuminen-491
http://www.mll.fi/nuortennetti/ihmissuhteet/seurustelu/voisko_se_tykata/
terveisin, Jutta – Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.