Isovanhemmat
20.10.2015
Oon tässä viimeaikoina ajatellu tota, että jos alkaisin seurustelee nii tietysti joku päivä tyttöystäväni tulisi kotiini käymään/ minä hänen kotiinsa. Niin asun isovanhenpieni luona helsingissä ja minua epäilyttää hyväksyisivätkö isovanhempani seurusteluni (vaikka eivät hyväksyisi en välittäisi heistä) ja hyväksyisikö tyttö minun isovanhempani sillä he ovat vanhanaikaisia ja voivat joskus olla todella uteliaita/ärsyttäviä. Minö se vain olen
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
27.10.2015
Hei ja kiitos kysymyksestäsi.
Ihmissuhteet ja seurustelu pistää nuoren pään usein pyörälle. Samalla, kun on ihastunut ja rakastunut miettii suhteeseen liittyviä asioita sekä pyörittää myös mielessään sitä mitä kaverit, vanhemmat tai isovanhemmat asiasta ajattelevat.
Vanhemmat ja isovanhemmat ovat varmasti uteliaita ja kiinnostuneita esimerkiksi siitä kenen kanssa heidän lapsensa tai lastenlapsensa seurustelee, miten seurustelu sujuu, kuka seurustelukumppani yleensäkin on. En usko, että isovanhempasi tarkoittavat uteliaisuudellaan mitään pahaa. He ovat kiinnostuneita kenen kanssa seurustelet, ja haluavat tietää kenen kanssa liikut ja vietät aikaasi.
Uteliaisuuteen auttaa varmasti se, että esittelee oman seurustelukumppaninsa avoimesti ja antaa isovanhempien, tai vanhempien, myös tutustua henkilöön kenen kanssa seurustelet. Kun oppii tuntemaan toisen henkilön paremmin, niin ei tarvitse arvailla asioita. Salamyhkäisyys tai se ettei kerro mitä teette yhdessä tai minne olette menossa, ei "helpota" isovanhempiesi uteliaisuutta. Sanoisin myös, että tutustumalla isovanhempiisi tyttyöystäväsi varmasti hyväksyy heidät. Samalla tavalla sinun on hyvä myös tutustua tyttöystäväsi vanhempiin, koska heitä varmasti myös kiinnostaa kenen kanssa heidän tyttärensä seurustelee ja viettää aikaansa. Hyvä tapa oppia tuntemaan uusia ihmisiä on myös tehdä yhdessä jotakin, vaikka päiväretki jonnekin paikkaan, kiinnostaa teitä kaikkia.
terveisin, Mika - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.