Kerronko..?
12.08.2015
Jos kertoo tytölle että on ihastunut häneen, miten hän reagoi. Kannattaako heti kertoa että tykkää vai ensin perustaa kaveri pohja. Millä tavalla kannattaa kertoa tykkäävänsä hänestä. Mistä voi päätellä tykkääkö tyttö minusta. Miten kannattaa lähestyä tuntematonta tyttöä. Miten toimia ensitreffeillä ja minne kannattaisi mennä. Jos on treffeillä (vaikka kolmansilla) niin voiko pussata tyttöä, mitä jos tyttö suuttuu tai yllättyy. Mistä puhua tytön kanssa kun välillä tuntuu ettei keksisi hyviä puheenaiheita...
Tuli aika tyhmii kysymyksii ja paljon. Jos ette pysty vastaamaan jokaiseen ei haittaa, mutta olisin kiitollinen jos tekisitte parhaanne. ???
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
19.08.2015
Moikka!
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva, että olet lähettänyt viestin sinua mietityttävistä asioista. Kysymyksesi eivät ole lainkaan tyhmiä, vaan tärkeitä. On hyvä miettiä asioita etukäteen, se on todella järkevää.
Tuntematonta tyttöä voi lähestyä hymyilemällä ja tervehtimällä. Voit moikatessasi katsoa tyttöä silmiin samalla rohkeasti. Tyttö varmasti ilahtuu ystävällisestä eleestäsi. Voit halutessasi mennä vaikka juttelemaan tytölle, jos hän hymyilee tai tervehtii takaisin.
Kysyit, kannattaako ihastumisesta kertoa heti vai kaveripohjan perustamisen jälkeen. On ehkä helpompi tutustua tyttöön ensin ja tutustumisen jälkeen kertoa tunteistaan. Jos näet tytön isommassa porukassa, mene oman kaverisi kanssa juttelemaan heille. Kun olette ensin rupatelleet isommassa porukassa, on varmasti helpompi puhua tytön kanssa kaksin. Rohkaise mielesi ja mene omana itsenäsi! Jos tyttö pitää sinusta, huomaat sen kyllä. Teillä saattaa olla paljonkin yhteisiä kiinnostuksen aiheita. Joskus kavereita voi käyttää sanansaattajina, mutta paremman vaikutuksen antaa tekemällä aloitteen ihan itse.
Tutustu rauhassa tyttöön ja ole rento, positiivinen ja itsevarma. Kannattaa ensin tutustua tyttöön niin sanotusti kaverimielessä, samalla sinulle saattaa selvitä hänenkin tunteet. Kerro ihastumisestasi tytölle vasta sitten, kun olet itse valmis siihen. Voit kertoa ihastumisesta tyttöön kasvotusten, kun olet valmis. Sinulla ei ole mitään syytä kiirehtiä sen asian suhteen. Aina ihastuminen kuitenkaan ei ole molemminpuolista, mutta siitä ei tule masentua.
Ensitreffeillä voi mennä vaikka elokuviin, kahvilaan tai ihan vaan ulos kävelylle. Ensitreffeillä ei tarvitse toimia mitenkään erikoisesti tai ihmeellisesti. Ole oma itsesi, hymyile ja ota toinen huomioon. Toimi niin, mikä sinusta tuntuu parhaalta. Treffeillä voitte jutella koulusta, telkkarisarjoista tai muusta ajankohtaisesta asiasta. Pussaamisella ei ole mikään kiire. Sitten, kun olette halailleet ja pitäneet toisianne kädestä kiinni, on todennäköisesti pusun vuoro. Kun pussaatte, huomaat kyllä miten tyttö reagoi. Ei ole olemassa mitään selkeää ohjetta, koska tulee pussata. Kun se aika tulee, sen huomaa tunnelmasta.
On ihan normaalia, että ihastuessaan ei tiedä, miten uskaltaisi lähestyä toista. Ihastumiseen liittyy jännittäminen, kun ei oikein tiedä, mitä toinen ajattelee. Sitä jännittää, onko ihastuminen molemminpuolista. Vaikka kuinka jännittäisi, niin ei kannata antaa sen tunteen estää tutustumasta ihastukseen. Pohdit, mistä puhua tytön kanssa. Tytön kanssa voi keskustella vaikka tulevasta viikonlopusta, elokuvista, musiikista, kirjoista tai puhelimista. Keksit aivan varmasti puheenaiheen, luota vaan itseesi!
Ole luottavainen, hymyileväinen, reipas ja iloinen ja tutustu rohkeasti tyttöön. Muista, että jännittäminen kuuluu ihastumiseen. Tsemppiä!
Voit lukea lisää ihastumisesta seuraavista linkeistä:
http://www.mll.fi/nuortennetti/ihmissuhteet/seurustelu/voisko_se_tykata/
http://www.nuortenelama.fi/elavaa-elamaa/ihmissuhteet-ja-seurustelu/ihastuminen-491
Terveisin,
Jutta - Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.