Kunto petti yöllä
02.07.2023
Mistä johtuu, että nainen ei saa seksistä tarpeekseen? Olin ollut päivän tietöissä, ja luulin sitä rankaksi työksi. Se ei ollut paljon mitään siihen verrattuna, mitä yö toi tullessaan. Naisystävä vaati minulta aina vaan uutta panoa. Yhdyntöjä oli ollut kuusi tai seitsemän, kun jouduin sanomaan, etten jaksa enää. Olin seuraavana aamuna täysin poikki. Sain kuulla, että kunhan menemme naimisiin, sitten vasta ruvetaan kunnolla panemaan. Minua alkoi suorastaan hirvittää. Haluaisin tietää, miten joku voi jatkuvasti haluta lisää ja lisää.
Lila Kaki

Nuorisotiedottaja Lila Vastaa
03.07.2023
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi ja yhteydenotostasi. Ikävä kuulla, että olet joutunut ahdistavaan tilanteeseen intiimissä kanssakäymisessä naisystäväsi kanssa. Haluan muistuttaa sinua siitä, että vaikka toinen kuinka haluaisi harrastaa seksiä, ei siihen koskaan tarvitse suostua, jos sitä ei itse halua. Molempien osapuolten on aina kunnioitettava sanaa ”ei”, sanoi sen sitten ennen seksin harrastamiseen ryhtymistä tai sen aikana. Toisen rajoja ei saa ylittää, eikä ketään saa koskaan pakottaa seksuaaliseen kanssakäymiseen. Sillä onko parisuhteessa vai ei, ei ole tässä kohtaa minkäänlaista merkitystä.
Kuvailet, että sinua alkoi suorastaan hirvittää naisystäväsi kommentti naimisiinmenosta ja sen tuomista vaatimuksista seksuaaliseen kanssakäymiseen. Naisystäväsi ei saa vaatia sinulta mitään sellaista, mihin et halua ryhtyä, oli tilanne mikä tahansa. Naimisiinmeno ei ole mikään syy alkaa ”kunnolla panemaan”, vaikka naisystäväsi sellaista toivoisikin.
Seksuaalisuus on yksilöllinen asia, jonka vuoksi myös seksuaaliset halut vaihtelevat henkilöiden välillä. Myös sama henkilö voi kokea suuriakin vaihteluita seksuaalisessa halussaan ajan kuluessa, johtuen monesta eri asiasta. Tämän vuoksi ei ole yksiselitteistä syytä sille, miksi naisystäväsi haluaisi jatkuvasti lisää. Tässä tilanteessa kehottaisin sinua nostamaan kissan pöydälle ja käymään avointa keskustelua kumppanisi kanssa siitä, mitä odotuksia teillä on seksielämänne suhteen. Käykää läpi myös molempien henkilökohtaiset rajat ja muistuta kumppaniasi siitä, että ”ei” tarkoittaa aina ”ei”. Ja että ”ei” on aina hyväksyttävä, ja sitä on kunnioitettava ärsyyntymättä tai siitä nalkuttamatta.
Kaikista yleisintä on, että parisuhteessa seksihalut eivät kumppanin kanssa kohtaa. Alkusuhteesta hormonit tekevät tehtävänsä ja seksihalut ovat yleensä huipussaan, mutta ajan myötä ne usein taantuvat ja jäävät suhteen osapuolten välillä eri tasoille. Se on siis täysin normaalia. Kumppanin kanssa täytyy pystyä avoimesti keskustelemaan näistä asioista, jotta voidaan yhdessä löytää ratkaisu, joka miellyttää molempia. Kenenkään ei pidä joutua tilanteeseen, jossa kokee itsensä pakotetuksi harrastamaan seksiä.
Muista myös, että määrä harvoin korvaa laadun. Seksin tulee olla hauska ja nautinnollinen hetki itselleen tärkeän ihmisen kanssa, ei mekaanista suorittamista. Ei ole myöskään tarkoituksenmukaista menettää yöuniaan seksin harrastamisen takia. Varsinkaan silloin, kun pitäisi antaa keholleen aikaa palautua fyysisesti rankasta työpäivästä.
Terkuin, Lila