Mitä teen
24.07.2015
Olen ihastunut vuotta nuorempaan tyttöön. Olen tavannut hänet pari kertaa. Tutustuin häneen serkkuni kautta, sillä hän on serkkuni ystävä, ja menin heidän luokseen ja serkkuni ystävä oli siellä... No siellä sitten tutustuin häneen ensimmäisen kerran, olen tuntemut hänet nyt noin vuoden mutta e tunne häntä kunnolla. Viimeksi näin hänet noin 2 viikkoa sitten. minusta tuntuu että hän tykkää minusta mut saatan olla väärässä. Kysymykseni olisi miten voisin kertoa hänelle tunteistani, olen aika ujo, mutta haluaisin puhua hänelle kasvotusten niiku "ekan" kerran. Miten toimisin jos semmoinen tilanne tulisi vastaan. :-/ Epätoivoinen poika
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
29.07.2015
24.7.2015
Hei! Kiitos kysymyksestäsi.
Sinun kysymyksesi on välitetty eteenpäin vastattavaksi Nuortenelämä.fi - Ungdomsliv.fi -palveluun. Heidän asiantuntijat ja nuorisotiedottajat vastaavat kysymykseesi. Vastaus on luettavissa kysymyksesi alla niin pian kuin saamme sen. Sekä kysymys ja vastaus tulevat näkymään Decibelin Kysy pois -palstalla ja Nuortenelämä.fi Kysyttävää-palstalla.
Terveisin, nuorisotiedottaja Liselott
29.7.2015
Moikka ja kiitos viestistäsi.
Ihastuminen on mahtava tunne. Ihastuessa on samaan aikaan onnellinen, mutta ajoittain myös epävarma. Moni miettii miten kerron, että olen ihastunut, tykkääkö toinenkin minusta tai mistä juttelisin kun tapaan hänet.
Tavatessa kannattaa olla oma itsensä ja toimia siten mikä sinusta itsestä tuntuu parhaalta. Muista katsoa ihastustasi silmiin ja hymyillä, näin osoitat huomanneesi hänet. Ja yleensä, kun on ystävällinen toiselle, niin hän on myös sitä sinulle.
Voit ihastuksesi kanssa jutella ihan tavallisista asioista, vaikka millaisesta musiikista hän pitää tai vaikka tv-ohjelmista. Varmasti kannattaa ensin hieman enemmän jutella ja tutustua ennen kuin kerrot ihastumisestasi. Eli koeta välttää liian hyökkäävää lähestymistä. Voit tietysti pitää yhteyttä häneen viestittelemällä kännykän tai netin välityksellä. Uskon, että ihastuksestasi tuntuu mukavalta, kun joku on kiinnostunut juuri hänestä.
Seurusteluun ja ihastumiseen liittyen löytyy lisää luettavaa muun muassa seuraavilla verkkosivuilla:
http://www.mll.fi/nuortennetti/ihmissuhteet/seurustelu/
http://www.nuortenelama.fi/elavaa-elamaa/ihmissuhteet-ja-seurustelu
Toivottavasti seuraava kohtaaminen ihastuksesi kanssa menee hyvin. Hyvää kesän jatkoa.
Mika - Nuortenelämä.fi