Miten toimin
30.07.2015
Tykkään vuotta nuoremmasta tytöstä, mulla on sen numero. Mun kysymys siis ois miten mun kannattais lähestyy sitä nii watsapin kautta, minkälaisen viestin laittaisin sille. Laitanko eka esim. Moi ja sitte kysyn kuulumisii, vai mikö tekis niiku hyvän vaikutuksen. Oon kauheen epätoivone en osaa yhtää näit asioit. Sitte ois viel toine kysymys, ku oon kauheen ujo (varsinki tyttöjen seuras) nii miten pääsisin ujoudesta eroo. Apuaarvitseva
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
04.08.2015
Moikka ja kiitos viestistäsi.
Ihastuksen kanssa viestitellessä Whatsappin kautta voit hyvin kysyä esimerkiksi kuulumisia, kuinka päivä on mennyt tai onko jotakin suunnitelmia illaksi tai viikonlopuksi. Viestittely on alussa ihan hyvä tapa tutustua, mutta on myös hyvä tavata ihan kasvotusten, jutella vähän enemmän ja oppia tuntemaan paremmin.
Ujous on sekä tunne, että myös tapa toimia. Ujous ilmenee muun muassa sosiaalisissa tilanteissa. Oletko miettinyt missä tilanteissa olet ujo, oletko ujo kaikkien seurassa tai onko jotakin erityistä mitä pelkäät esimerkiksi muiden ihmisten keskuudessa ollessasi? Yksi tapa päästä ujoudesta eroon olisi varmaankin liikkua mukana kaveriporukoissa, joissa on mukana myös tyttöjä, ja rohkeasti jutella muiden kanssa. Jos kaveriporukassa mukanaoleminen jännittää, niin varmaan joku kaverisi voi olla tukena, että pääset porukassa tutummaksi. Yritä totuttautua sosiaalisiin tilanteisiin ja voittaa itsesi. Voi olla, että ujous on vain alkukankeutta ja kun tutustut porukkaan paremmin, niin voit olla hyvinkin sosiaalinen ja puhelias. Harjoittelemalla sosiaalisia tilanteita saat varmuutta itseesi. Rohkeasti siis mukaan ja usko itseesi.
Hyvää kesän jatkoa, Mika