moi
25.09.2014
En oikeen tiiä et mihin kategoriaan tää ois pitäny laittaa... Mulla on sellanen ongelma, että mun luokalla on yks poika joka on ihastunu muhun. Mä oon ytittäny mahdollisimman hienotunteiseti kertoo etten mä oo kiinnostunu siitä. Mä annoin sille lapun jossa mä sanoin et mä en tunne vetoa sitä kohtaan mut et se on tosi mukava ja et toivon et me voitas olla silti kavereita. Ekaks mä luulin et se ymmärs etten oo kiinnostunu, mut sit sen jälkee se onki flirttaillu mulle vaa vielä enemmän. Ekaks se oli semmosta harmitonta flirttailua mikä ei varsinaisesti häirinny mua, mut nyt se alkaa käymään ahdistavaks itsensä tyrkyttämiseks... Se koko ajan tulee mun lähelle... Liian lähelle. esim ruokalassaki se tulee istuu mun viereen vaikka sen kavereidenki pöydis ois tilaa. se tulee aina tunnilla istuu mahollisimman lähelle mua. sit aina ku meen oviaukosta nii se yrittää tunkee siit samaan aikaan tai sit se tulee ihan mun takana niin et sen kädet "vahingos" osuu mun peppuun. Välillä ku tunnin päätteeks pakkaan kirjoja ja se on jo pakannu, nii se jää seisoo mun taakse ja luulee etten mä huomaa. sit se koko ajan tuijottaa mun rintoja ja takapuolta. Ja kaikist ärsyttävintä on ku kaikki muut meijän luokan pojat huomaa sen ja sit ne heittää kokoajan jotain läppää siitä. mä en tiiä mitä mä teen mut mä en voi antaa tän jatkuu. Toisaalta en haluis myöskää loukkaa sitä poikaa... Mä oon miettiny et jos se ymmärski sen mun viestin väärin mis sanoin etten mä oo kiinnostunu mut se on ihan mukava... mä en kestä tätä enää. Miten mä saan sen ymmärtämään et mä haluun sen lopettavan? vaivaantunut
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
30.09.2014
Moikka. Kiitos kysymyksestäsi.
Luokallasi oleva poika osoittaa ihastumistaan toiminnallaan. Hienoa, että olet hienotunteisesti yrittänyt vihjata hänelle, ettet tunne samoin häntä kohtaan. Oletko kokeillut jotakin muuta tapaa viestittää pojalle ettet ole kiinnostunut hänestä?
Ehkä sanominen henkilökohtaisesti voisi auttaa? Voisit varmaan jossakin viestissäsi mainitsemissasi tilanteissa kertoa pojalle henkilökohtaisesti kasvotusten ettet ole ihastunut häneen ja toivot, että hän lopettaisi flirttailun. On tärkeää, että samalla kerrot samalla haluavasi olla kuitenkin edelleen hänen kaveri. Kannattaa myös tilanteessa olla ystävällinen, ei purkaa asiaa vihaisena hänelle.
Nuortenelämä.fi-palvelun sivuilla Ihastuminen ja seurustelu on kirjoitettu aiheesta enemmän. Kannattaa tutustua aiheeseen lisää osoitteessa: http://www.nuortenelama.fi/elavaa-elamaa/ihmissuhteet-ja-seurustelu
Toivotaan, että asia selviää parhaiten päin.
terveisin, Mika - Nuortenelämä.fi