:(
17.06.2014
Moi, minä olin ihastunut yhteen poikaan ja hänkin minuun. Ehkä 2 viikon päästä hän pyysikin minua seurustelemaan, ja olin minun mielestä aivan liian nuori, mutta pelkäsin että poika ei enää pitäisikään minusta, joten aloin seurustelemaam, mutta en halunnut kertoa kaikille kavereilleni että seurustelen, pojan kanssa jota he vihaavat. Lopulta poika jätti minut, kun olimme seurustelleet ehkä 4viikkoa, koska ei tykännyt enää minusta, vaan toisesta, ja olisi halunnut kertoa kaikille että seurustelemme. Tiesin näin tapahtuvan, mutta olen kuitenkin tosi murtunut, koska hän lupasi olla minun kanssa kauemminkin, ja ajattelin että jos hän oikeasti olisi kanssani kauemmin , voisimme kertoa että seurustelimme, mutta en ehtinyt kertoa sitä, enkä myös paria muuta asiaa. ihastunut

Nuorisotiedottaja Liselott Vastaa
Decibelin harjoittelija Angelica Vastaa
23.06.2014
Hei ihastunut!
Ensiksi: Valitamme sydänsurua - ei ole ikinä hauska kun suhde loppuu... :( No, meillä on paljon vinkkejä miten voi päästä surun yli, katso esim. sivut Parisuhteen lopettaminen.
Harmi, ettet ehtinyt kertoa muille että seurustelit. Ymmärrämme, että se harmittaa sinua, ehkä monella tavalla. Esim: kun seurustelee ja on rakastunut, on aika tavallista että haluaa koko maailman tietävän, huutaa sen katolta, kirjoittaa sen seinille jne. Se ON iso juttu, eräänlainen virstaanpylväs elämässä jos seurustelee ensimmäistä kertaa ja tärkeä tapahtuma/elämänmuutos muutenkin. Muille kertominen voi myös tavallaan vahvistaa suhdetta, tehdä sen todellisemmaksi. Ja jos kertoo muille, voi ehkä myös saaada neuvoja ja selityksiä miten rakkauselämää nyt hoidetaan. Kaikki olemme aloittelijoita alussa.
Ehkä on kuitenkin tärkeämpää saada puhua tapahtumista ja tunteista jälkeenpäin. Suru, kaipaus, pettymys, hämmennys ja epävarmuus voi muuten kasvaa sietämättömäksi. Jos ei pääse jakamaan tunteita kenenkään kanssa, eikä saa tukea ja lohdutusta, ajatukset voivat jäädä pyörimään ja värjätä koko elämää harmaaksi. Eli neuvomme olisi: puhu jonkun kanssa! Ehkä äidillesi? Ehkä toiselle aikuiselle? Ehkä ainakin yhdelle kaverille? Aina löytyy jonkun kenen kanssa voi puhua!
Iiiiiiso halaus <3
Nuorisotiedottaja Liselott ja isosisko/kesätyötekijä Angelica