....
10.12.2014
Moikka! Eli haluun nyt heti ekana kysyä siitä että mitä mieltä olette jos harrastaisin seksiä luokkalaiseni kanssa? Oon 14 ja se poika on myös 14 :)
Me ei voida tehä sitä meillä eikä niillä koska ei saatas olla rauhassa :(
Missä me voidaan tehä se? Mä pelkään et oon liian ahdas tai se poika pettyy mun kroppaan :'(
Sit pelkään myös sitä et se menee kertoon sen parhaille kavereille ja ne rupee huuteleen siitä koulus, ja saisin huoran maineen :'(((
Mitä tehdä kun rakastan sitä todella ja se mua jebajuu

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
Nuorisotiedottaja Liselott Vastaa
15.12.2014
Hei!
Seksin harrastaminen on todella intiimi asia, joten on hyvä, että rakastaa toisiaan kun päättä olla yhdynnässä. Seksi on myös hyvin henkilökohtainen juttu, eikä sen kanssa kannata siksi pitää mitään kiirettä. Kertomasi perusteella teidän olisi ennen varsinaista yhdyntää hyvä tutustua toistenne kehoon paremmin. Aloittaa suutelemalla ja hyväilemällä toisianne. Kun tiedätte, mistä toinen tykkää, voi myös keho rentoutua niin että yhdyntä -sitten kun todella on sen aika, onnistuu paremmin. Kun poikaystäväsi tietää miten tyydyttää sinut, alapääsi ei ole tiukka vaan kostea ja avautuu yhdyntää varten.
Jos suin päin syöksyy asiaan, ei kokemuksesta yleensä tule kovin hyvä. Siitä saattaa jäädä paha maku suuhun. Seksissä tärkeää on parisuhteen perusta, luottamus toiseen ihmiseen. Seksin ei pitäisi herättää pelkoja siitä, että toinen pettyy tai siitä että asiasta saisi tietää koko koulu. Jos poikaystäväsi rakastaa sinua täydestä sydämestä, hän on valmis odottamaan -samoin sinä häntä. Ette mielestämme ole valmiita vielä senkään perusteella, että ette halua muiden tietävän asiasta. Eihän intiimeistä asioista koskaan yleensä kovin huudella ympäriinsä, mutta sitten kun olette ihan varmoja asiasta, voitte hiljaa mielessänne hyväksyä, että muutkin tietävät asiasta. Suomessa 16-vuotias katsotaan seksuaalisesti täysi-ikäiseksi. On ajateltu niin, että silloin on valmis sekä fyysisesti että psyykkisesti harrastamaan seksiä. Lain tarkoitus on suojella alle 16-vuotiaita.
Tarkoitus ei nyt ole saarnata, vaan saada sinut ja poikaystäväsi ymmärtämään kuinka ihanaa seksi voi olla jos sitä malttaa odottaa kunnes joka ikinen solu kehossa sanoo varmasti kyllä. Sitten kun minkäänlaisia epäilyksen tunteita ei asian suhteen ole. Kun tietää, että voi luottaa toiseen niin paljon, ettei tarvitse pelätä epäonnistumisia. Kun voi ensin puhua seksistä avoimesti kumppaninsa kanssa.
Käy ihmeessä lukemassa tieto -sivumme seksiin liittyen, siellä on paaaljoon tietoa juuri näistä sinun esittämistä kysymyksistäsi. Klikkaamalla tästä, pääset sivuille.
Terveisin nuorisotiedottajat Jenny ja Liselott