poika
31.10.2013
en oo enne tienny tästä decibel hommasta ja aattelin kysyy neuvoo yhes asias... no ku meiän luokal on yks aaron ja se on ihan syötävän sulonen ja se on ihan rakastunu muhun<3 no mä oon sen kaa parisuhtees ja se on ihan sairaan ihanaaaa... mutta kun se lähentelee mua kokoajan silleen et sen käet vaeltaa mun reisii alaspäin jne... no ei tietenkään koulus mut ku menin niille yötä yks ilta ku niitten vanhemmat oli lomalla nii se halus et oltais alasti (ei paha) no se riisu mut jne ja se alko kourii mun (liian ylikehittyneitä)rintoja ja silleeen se halus mennä sänkyyn mut mä en halunnu just sillon ja aamul lähin kotiin se haluis mennä sänyyn ihan lähiaikoina ja mä en oo varma miten se tehään(siis miten tehään seksiä)oon ihan tyhmä ku en tiiä mut haluisin olla ¨kokenut¨ auttakaa... ps. (me kyl käytetään ehkäisyy...) hämillinen

Ungdomsinformatörerna Liselott och Lena Vastaa
05.11.2013
Moikka hämillinen!
Kiva, että olet löytänyt meidän luokse - parempi myöhään kuin ei milloinkaan, vai miten se meni... ;)
Monesta nuoresta tuntuu kyllä samalta kuin sinusta ja kaikkihan me oikeastaan haluaisimme olla hyviä heti ja osata hommamme ilman mokia ja nolouksia - olipa kyse sitten mistä tahansa. Muista kuitenkin, että kaikki ovat aloittelijoita joskus ja oppia voi vain käymällä itse läpi nolotkin hetket ja mokailut. Ne tekevät sinusta kokeneen ja paremman - niin seksin kuin muidenkin asioiden suhteen.
Kuullostaa siltä, että te elätte jännittäviä aikoja teidän parisuhteessanne. Varsinkin eka kerta on asia, joka mietityttää ja pelottaa ennalta. Kysymyksestäsi paistoi ehkä kuitenkin hieman läpi se, että olet itse vielä vähän epävarma ekan kerran suhteen ja vaikuttaa siltä, että epäröit vielä hieman - ja siihen sinulla on TÄYSI oikeus! Vaikka sinusta tuntuisikin siltä, että et ole vielä valmis harrastamaan seksiä vaikka te seurustelettekin, on se ihan ok! Ja sinun pitää myös pystyä sanomaan asiasta poikaystävällesi, jos sinusta siltä tuntuu. Hänen pitää pystyä hyväksyä ja kunnioittamaan sitä. Muista, että sinä päätät mitä haluat tehdä ja milloin - vaikka toinen haluaisi kovasti, pitää sinun kuunnella itseäsi. Eräänlainen nyrkkisääntö siitä, milloin olet valmis seksiin on: jos sinua haluttaa enemmän kuin pelottaa, olet valmis, mutta jos sinua pelottaa enemmän kuin haluttaa, kannattaa sinun ehkä odottaa vielä hetki.
Kuullostaa myös siltä, että sinusta hänen tapansa lähennellä sinua on hieman liian päällekäyvä ja epämukava, mikä tietenkin voi johtua vain siitä, että hän on niin innoissaan ja luulee kovasti, että sinusta se tuntuu hyvältä. Mutta hän ei voi tietää miltä sinusta tuntuu, jos et sano mitään! Sinun pitää siis varovaisesti vihjata, että edettäisiinkö vähän rauhallisemmin (siis ettei hän heti kävisi esim. rintoihisi kiinni, vaan että suutelun ja halailun ja hyväilyn kautta siirtyisitte eteenpäin). Tarkoituksenahan on, että te molemmat voisitte nauttia yhteisistä hetkistänne, joten avaa suusi rohkeasti ja sano myös omat mielipiteesi. :)
Miten seksiä harrastetaan riippuu tietenkin osaksi siitä, mitä ihminen pitää seksinä ja mitä ei. Joillekin hyväily ja esim käsipeli ja suuseksi ovat seksiä (jotka molemmat ovat yhdynnän "esivaiheita" - ettehän hyppää asioiden edelle, vaan tutustutte toisienne kehoon huolella, silloin myös eka kerta menee sujuvammin ja voitte olla luontevampia toistenne seurassa), kun taas toisille masturbointi voi olla seksiä ja loput pitävät seksinä vain yhdyntää.
Huolimatta siitä, mitä kukin luokittelee seksiksi, on hyvä muistaa, että kaikissa näissä tärkeintä on se, että molemmista osapuolista tuntuu hyvältä ja että he voivat nauttia tilanteessa. Käyttäkää siis aikaa toistenne hyväilyyn ja kiihottukaa rauhassa, silloin kaikki sujuu "kivuttomammin". Yrittäkää myös rentoutua ja oppikaa toisiltanne, uskaltakaa sanoa "ei noin" tai "hitaammin" jos siltä tuntuu. Kukaan ei oikeastaan voi sanoa mikä on oikein ja mikä on väärin - me olemme kaikki yksilöitä ja ihmisinä erilaisia, oppikaa te, mistä te pidätte ja nautitte. Ja nauttikaa harjoittelusta!
P.s. Plussaa teille siitä, että olette vastuuntuntoisia ja aiotte käyttää ehkäisyä!
Kysy lisää, jos jokin asia jäi epäselväksi, selvitämme mielellämme!
Terveisin nuorisotiedottajat Lena ja Liselott