Pojat..
02.03.2015
Moi.
Mä en ollu yhtään varma mihin kategoriaan tämä asia kuuluu mutta laitoin sen nyt tänne. Eli mä oon ehkä vähä ihastunu yhteen suomenruotsalaiseen poikaan, joka osaa kyllä paremmin suomea ku mä ruotsia. No me ollaan viestitelty ja näin. Ja oon miettiny et haluaakohan se puhua mun kanssa, kun viesteissä se on tosi hauska ja käyttää paljon hymiötä ja puhuu mulle myös silleen että se olisi kiinnostunut mun asioista. Mut sitten ku ollaan sovittu että puhutaan seuraavana päivänä hänestä ei kuulu mitään. Ja nyt viimeksi sovittiin että hän tulee puhumaan mulle ekana ja hän itse ehdotti heti seuraavaa päivää. Mutta hän ei kuitenkaa ottanu muhun mitään yhteyttä. Mietin, että mitä se oikeen ajattelee.. Mietinkö mä liikaa asiaa että pitäiskö mun vaan odottaa siihen asti että se tulee puhumaan vai mitä. Vai valehteleeko se siitä että hän haluis puhua mun kanssa. Ja ollaan puhuttu siitä kun se kirjottaa huonoa suomea välillä, mutta hän ite sanoi mulle että se kyllä pärjää. Ja että hän kirjottaa ruotsiks sit ku ei osaa.
Mutta mitä mieltä te ootte tästä? Se on tosi hauska ja haluisin tutustua siihen paremmin, mutta en mäkään halua mennä puhumaan sille jos se ei oikeasti ole yhtään kiinnostunut. Vai olenko vaan liian kärsivällimätön ja en jaksa odottaa. Jos hänellä ei olekaan ollut vain aikaa. Kiitos kun vastaatte!! hämillään

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
03.03.2015
Hei!
Nyt on sellainen tilanne, että voin vain lähteä arvailemaan mitä kyseisen pojan päässä liikkuu. Mietitäänpäs asiaa nyt yhdessä eri näkökulmista niin saadaan ehkä vähän parempi selitys sille miksi poika ehdottaa juttelemista muttei sitten tulekaan juttelemaan.
Aivan ensiksi minulla kävi mielessä, että poika voi olla ujo. Hän kirjoittaa mukavia asioita sinulle viesteissä ja käyttää paljon hymiöitä -mikä mielestäni kyllä on positiivinen asia. Miksipä kukaan niitä muuten laittaisi jos tunteet olisivat päinvastaiset...en löydä sille asialle selitystä eli jonkinlaista kiinostusta uskoakseni kyllä löytyy. Nyt täytyy silti taas muistuttaa, että tämä on pelkkää arvuuttelua kertomasi faktoihin perustuen.
Kerrot myös, että poika ei ole yhtä hyvä suomen kielessä kuin sinä ja vaikka hän vakuuttaa, että hän pärjää, saattaa häntä ehkä silti hieman hävettää se asia. Voi olla, että hän ei sitä halua myöntää tai pelkää nolaavansa itsensä sinun edessäsi.
Ymmärrän, että olet tilanteesa hieman hämilläsi ja pohdiskelen tässä nyt mitä voisit tehdä asialle, jottei vaan tarvitse aina odottaa ja katsoa jos hän tekee "oharit". Luuletko, että voisit ihan viestissä kysyä häneltä miksi hän ei tullutkaan juttelemaan kun olit jo odottanut häntä? tai jotain sinnepäin...Hänelle viestittäminen tuntuu olevan helpompi tapa kommunikoida kanssasi, ainakin vielä näin aluksi.
Voisitko jotenkin tsempata poikaa, jotta hän uskaltaa lähestyä sinua. Tai jos et jaksa odottaa, voit koittaa itse mennä hänen luokseen ja katsoa miten äy, ei hän varmaan pakoon juokse kuitenkaan. Jotenkin teidän nyt vain on saatava kynnys jutella toistenne kanssa kasvotusten matalenemaan. Ja sitten kannattaa olla vähän varovainen sen kieli-asian kanssa niin, ettei hänen tarvitse tuntea epäonnistuvansa jos sanoo vähän väärin. Uskon kyllä, ettei se sinua paljon haittaa ja toivon, että hänkin ymmärtää sen.
Ehkä joudut antaa hänelle vähän aikaa mutta ei loputtomiin kuitenkaan kannata odottaa, joten jos haluat voit jollain ystävällisellä tavalla yrittää tehdä hänelle selväksi, että sinä mielellään juttelet hänen kanssaan kasvotusten pian, joten jos hän haluaa tutustua sinuun, kannattaa seuraavalla kerralla oikeasti tulla juttelemaan. Jos hänellä ei olekaan aikaa, hänen pitäisi ilmoittaa siitä sinulle, ettet joudu odottamaan turhaan.
Jos kumpikaan teistä ei mene juttelemaan ja jättää asian vain sikseen -voi olla, että asia alkaa tulevaisuudessa vaivaamaan teitä. jos kyse oikeasti olisikin vain ujoudesta ja epävarmuudesta. Se on loppujen lopuksi aika pikkujuttu, koska kaikkiahan jännittää uudet tilanteet jaa uusien ihmisten tapaaminen ainakin vähän.
Ystävällisesti nuorisotiedottaja Jenny