Suuteleminen? Rakastunut?
15.02.2015
Heippa. Olen halunnut puhua tästä jo kauan jollekkin, mutta en ole uskoltanut. Olen rakastunut, ja se tuntuu todella hyvältä. No, mutta tässä se oikea juttu. Eli, suuteleminen.. minua pelottaa etten osaa tai muuta vastaavaa. Mitä voin tehdä asialle? Internetissä lukee että; ''suutelussa ei ole oikeaa tekniikkaa vaan se tulee luonnostaan.'' Onko tämä totta? Toivottavasti te voitte auttaa, ja kertoa miten tämä on. Pelottavaa. :( Haluaisin suudella häntä, mutta en pysty, en uskolla tehdä aloitetta ja jos siinä kävisinkin niin että se poika tekisi, niin.. en jos en osaa? Mitä jos hän ei halua minua enää sen jälkeen:( APUA! Pelokas_?

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
16.02.2015
Hei!
Kyllä se on totta on, että suuteleminen on sellainen asia, jota on vaikea harjoitella yksinään ja joka sitten tulee luonnostaan. Ymmärrän pelkosi, mutta ajattele positiivisesti. En usko, että siinä niin huonosti voi käydä, että ajaisit hänet pois. Voi tietenkin olla, että suuteleminen vaati harjoittelua mutta jos poika todella pitää sinusta, hän harjoittelee sitä kanssasi mielellään. Voihan myös olla, että kyseisellä pojalla on ihan samanlaisia ajatuksia tähän asiaan kuin sinulla, että suuteleminen jännittää myös häntä. Oikasti luulen, että jokaista jännittää suuteleminen jonkin verran, ainakin ensimmäisillä kerroilla.
On ihan oikein tuntea epävarmuuttaa, jännitteneisyyttä, ihastusta, iloa ja monenlaisia muita tunteita silloin kun suutelee kumppaniaan. Suutelemiseen uskaltautuminen kuuluu seksuaaliseen kehitykseen, eli jokainen käy varmaan jossain vaiheessa läpi sen vaiheen kun alkaa tuntea halua suudella ihastustaan. Sitten kun teillä on oikea hetki, huomaatte sen ja voitte lähestyä tosianne vaikkapa aluksi hieman varovaisesti suutelemalla. Suuteleminen on tunnustelua ja tutustumista toiseen. Usko itseesi, hyvin se menee ja mikä hauskinta, sen voi tehdä uudestaan ja sitä voi harjoitella hyvillä mielen oman ihastuksen kanssa!
Yleensä ensimmäinen kerta on enemmän tai vähemmän kiusallinen. Tilannetta voi kuitenkin keventää huumorilla, sanomalla vaikkapa "harjoittelen mielellään lisää" tai muuta omaan suuhun sopivaa. Tämä oli siis vain esimerkki, mutta voit siis hyvin sanoa jotain mukavaa, joka tulee sinulta luonnostaan niin kyllä hän ymmärtää.
Terveisin nuorisotiedottaja Jenny