Tuntuu oudolta
10.08.2015
Oon siis jutellu täs jonku aikaa tytön kanssa netissä. Molemmat tykätää toisistamme, mut ei olla koskaa tavattu. Mutta oon myös ihastunu yhtee tyttöö mun koulussa. Musta tuntuu ihan oudolta koska oon tykänny tästä tytöstä mun koulussa jo tosi kauan, ja ny ku tykkään kahesta tytöstä samaa aikaa nii en tiiä mitä teen. Haluisi lähestyy tätä mu koululaist koska se asuu paljo lähempänä ja tuntuu ihanku seki tykkäis musta. Ja tän toisen kaa (jonka kaa oon jutellu netis) nii se asuu nii kaukana ja en tiiä muuteskaa tulisko meist mitää, haluisin pistää välit poikki tai sillai mut en oo valmis :c Täs tuli ny tämmöne romaani mut yrittäkää kiltit ny jotenki auttaa mua. SekopääxD
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
14.08.2015
Hei,
hienoa, että rohkeasti kerroit tunteistasi meille! Murrosiässä on normaalia kokea erilaisia ihastuksen kohteita ja olla ihastunut useaan henkilöön samaan aikaan. Ensimmäiseksi kannustan sinua rohkeasti tutustumaan koulussasi olevaan tyttöön. Tutustumiseen kannattaa käyttää reilusti aikaa tehden mukavia asioita ja jutellessa kiinnostavista asioista. Pyydä häntä vaikka elokuviin tai pelaamaan lautapelejä. Omat ja toisen ajatukset tulevat paremmin esille, kun viettää tarpeeksi aikaa toisen kanssa ja tutustuu toiseen paremmin. Jossain vaiheessa varmasti selviää, mitä toinen tuntee ja saat myös omat tunteesi selville.
Toiseksi kehotan sinua pohtimaan hetken, mitä todella haluat netissä olevalta tytöltä. Omia tunteitaan kannattaa kuunnella. Jos suhde yhtään epäilyttää, eikä tunnu oikealta, on hyvä kertoa siitä rehellisesti myös toiselle. Kukaan ei halua tuntea tulleensa petetyksi, vaikka suhde olisikin täysin netissä, eikä toista olisi tavannut. Kerro siis tunteesi hienotunteisesti ja tyttöä arvostaen. Suhteen lopettaminen ei ole helppoa, mutta ei myöskään ole reilua esittää toiselle muuta kuin mitä tuntee. Suhteeseen tarvitaan aina molempien osapuolien panostus ja kiinnostus. Mieti siis rauhassa ja ajan kanssa mitä tunnet. Joskus ajattelua helpottaa kirjoittaa tunteistaan vaikka paperille. Kaikki selviää kyllä. Tsemppiä!
Täältä löydät lisää tietoa ihastumisesta ja siitä, miten lähestyä ihastumisen kohdetta: http://www.mll.fi/nuortennetti/ihmissuhteet/seurustelu/voisko_se_tykata/
Täältä löydät tietoa nettiseurustelusta: http://www.mll.fi/nuortennetti/ihmissuhteet/seurustelu/nettiseurustelua/
Täältä löydät lisää tietoa suhteen päättymisestä ja lopettamisesta: https://vaestoliitto-fi.directo.fi/nuoret/mina-ja-muut/seurustelu2/suhteen-paattyminen/
Terveisin, Asta
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.