Yksinäinen :(
26.04.2015
Moi!
Mulla on nyt sellanan vaihe elämässä että olen yksinäinen, kaikki asiat mistä tykkään ei kiinosta eikä ole asennetta siihen ja kaikki vaan vituttaa kun on yksinäinen. Siis lyhesti sanottuna mulla on kaikki täydellisesti päin p######ä.
Eli ongelma on se että mä oon yksinäinen kun kavereilla on tyttöystäviä ja mulla ei ole, sen takia mulla varmaan on sellanen tunne että mikään ei kiinosta. Vai?? voiko se johtua siitä? Mulla on kerran ollut "parisuhde", kuudennella luokalla tyyliin.
Mulla on mieli alkanut vaihdella enemmän ja enemmän vaan, kaikkien asioiten suhteen. en tiedä että olenko muka "aikustumassa", jos nyt niin voi sanoa?
Mulla on nyt puoli vuoden sisällä ollut pari kertaa että en tiedä mitä tehdä, sitten keksin jotain ja sitten se ei kiinostakaan ja suutun. Useimmiten menen sitten ulos lenkille ja juoksen hulluna tai menen autotalliin missä mulla on punttisali vehkeet ja vedän hulluna siellä.
En enää tiedä mitä tehdä, koska nyt kun harrastan harrastusani niin voi tulla turhautunut olo ja että ei kiinostais. Niinkuin kirjoitin niin rakstan harrasrustani. Joten luulen että homma jhtuu yksinäisyydestäni.
Eli lyhennettynä, mulla on elämä paskan koska ei ole parisuhdetta.
Jos on jotain hyvää chatti palvelua missä vois löytää lähltä uusia kavereita niin olisi tosi kiva.
Apuaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Seuraa ja apua
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
30.04.2015
Moi!
Kiitos viestistäsi. Sinun iässäsi on ihan normaalia toivoa seurustelusuhdetta. Olonsa voi tuntea yksinäiseksi, jos kaikilla kavereilla on seurustelukumppanit, joiden kanssa he viettävät aikaa. Meille kaikille tulee elämässä eteen vaiheita, jolloin tunnemme yksinäisyyttä, sillä elämäntilanteet ja ihmissuhteet ympärillämme ovat jatkuvassa muutoksessa. Yksinäisyys ei ole mukava tunne, ja sitä voi olla välillä hyvinkin vaikea kestää. Kokemasi tunteet ja turhautuminen kuulostavat hyvin ymmärrettäviltä. Negatiivisetkin tunteet kuuluvat elämään. Niitä tulee oppia sietämään ja opetella käsittelemään. Kuulostaa siltä, että purat negatiivisia tunteita liikuntaan, mikä on ihan hyvä keino.
Yksinäisyys on ongelma, jolle voi ja kannattaa tehdä jotain. Ymmärsin viestistäsi, että harrastat urheilua itseksesi. Käyt lenkillä ja treenaat punttia omassa autotallissasi. Olisiko sinun mahdollista urheilla sosiaalisimmissa merkeissä, ja liittyä vaikka johonkin urheiluporukkaan tai käydä kuntosalilla? Silloin voisit löytää kavereita sinulle tärkeän harrastuksen parista. Seurustelukumppaninkin löytää helpoiten olemalla mahdollisimman sosiaalinen, hakeutumalla muiden nuorten seuraan ja tutustumalla aktiivisesti uusiin ihmisiin. Se ei välttämättä ole helppoa, mutta se kannattaa. Omalta mukavuusalueelta kannattaa murtautua ulos aika ajoin.
Netti on luonnollisesti myös yksi kohtaamispaikka, mistä löytää kavereita. Joskus sosiaalisessa mediassa voi olla jopa helpompi tutustua kuin kasvokkain. Netin kautta voi kuitenkin olla vaikeaa löytää kavereita juuri omalta paikkakunnalta. Varmemmin niitä löytyy harrastusten ja esim. nuorisotilojen kautta: http://nuti.rovaniemi.fi/Nuorisopalvelut/Nuorisotilat
Aurinkoista kevättä sinulle,
Maria – Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.