pusu poskelle
23.01.2024
Siis oon ollu kavereit tän yhen pojan kanssa jo vähän aikaa. Ja tänään me ja sen kaverit oltiin kaupungilla. Me kaikki istuttiin jossain ja mä ja se istuttiin vierekkäi.ja me puhuttiin paljon ja meillä oli hauskaa.
Sit ku sen oli aika mennä kotiin, sen kaverit huus sille et mennään jo. Sit se sano et joo tuun perässä. Sit ennen ku se lähti menemään se anto nopeen pusun mun poskelle ja lähti.
Siis joo tää on hyvä juttu ku mäki tykkään siitä mut tollasta ei oo ikinä tapahtunu mulle. Siinä tilantees mä punastuin ja en tienny mitä tehä.
En tiiä onko se silleen normaalia et pojat antaa pusun poskelle tolleen ja sit lähtee. Oon vaan nähny ja kuullu ku tytöt tekee tolleen pojille, ja se poika sit punastuu. Mut en oikeen tiiä.
Mitä mä sitte teen kun nään sen seuraavan kerran? Siis mä oon niin nolo susupala
Lila Kaki

Nuorisotiedottaja Lila Vastaa
24.01.2024
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi ja yhteydenotostasi. Onpa ihanaa kuulla, että hengailitte yhdessä ja että teillä oli hauskaa – se on pääasia! Kertomasi perusteella vaikuttaisi siltä, että kyseisellä pojalla oli halu sanoa juuri sinulle henkilökohtaisesti heipat ilman kavereitaan. Pusu poskelle oli myös mielestäni ihana ele, joka osoittaa kiinnostusta sinua kohtaan. Kuten itsekin toteat, on siis kyseessä oikein hyvä juttu.
Se, että tilanteessa hämmennyit, punastuit etkä tiennyt mitä sanoa on täysin normaalia. Niin käy usein, kun tapahtuu jotakin odottamatonta varsinkin, jos kyseessä on sellainen henkilö, josta tykkää. Tunnemyrskyssä ei välttämättä saa sanoja suustaan ja se on täysin ok. En lähtisi spekuloimaan onko normaalia, että pojat antavat pusun poskelle vai eivät. En koe, että sillä on minkäänlaista merkitystä. Vain sillä, miltä hänen eleensä sinusta tuntui, on merkitystä ja kirjoittamasi perusteella tulkitsen sen tuntuneen hyvältä ja ihanalta eikä millään muulla silloin ole väliä. Pojat voivat pussata poskelle ihan niin kuin tytötkin, se ei ole millän tavalla outoa.
Ymmärrän, että mietit jo etukäteen tilannetta, kun näet kyseisen pojan uudestaan ja mitä sinun silloin tulisi tehdä. Tilannetta ei kuitenkaan kannata liikaa suunnitella etukäteen, sillä onhan aina mahdollista, ettei tilanne menekään täysin suunnitellusti, jolloin voi taas ajautua tilanteeseen, jossa ei tiedä mitä sanoisi tai tekisi. Suosittelisinkin antaa asian mennä omalla painollaan ja tehdä niin kuin sinusta juuri silloin tuntuu luontevalta tehdä. Moikkaaminen on ainakin hyvä alku, sillä se osoittaa myös pojalle, että hänen eleensä ei ollut sinusta kiusallinen tai outo. Voithan myös tilaisuuden tullen istahtaa pojan viereen ja jatkaa keskustelua siitä, mihin viimeksi jäitte. Et ole ollenkaan nolo. Tällaisia tilanteita sattuu meille kaikille joskus, eikä siinä ole mitään väärää.
Kirjoittamasi perusteella vaikuttaa siltä, että teillä juttu luistaa ja että teillä on hauskaa yhdessä. Se ei ole muuttunut mihinkään, vaikka saitkin pusun poskelle, päinvastoin. On ihanaa, että poika halusi osoittaa kiinnostuksensa sinua kohtaan konkreettisesti pusulla poskelle. Jatkakaa toisiinne tutustumista ja yhdessä hengailua. Teillä ei ole mihinkään kiire, joten voitte rauhassa nauttia toistenne seurasta. Ihanaa, että olette löytäneet toisenne <3
Halit, Lila