Sen mens...
11.04.2017
Min mens är ca. 9 dagar sen och cykeln brukar variera med endast 2 dagar. jag har varit sjuk och har då varit stillasittade/ inte angsträngt min alls men har ätit som vanligt, kan de vara därför den är sen? Kan jag göra något så den kommer så fort som möjligt? anonym

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
12.04.2017
Hej,
Menscykeln är väldigt komplicerad, och den påverkas hela tiden av allt möjligt inuti och utanför oss. Så det låter ganska sannolikt att din mens kan vara sen för att du har varit sjuk. Men det betyder inte heller att någonting är fel.
Så länge du inte har haft sex med en kille så finns det ingen risk att du är gravid så då kan du bara vänta på mensen i lugn och ro. Det finns egentligen ingenting du kan göra för att påskynda mensen, annat än att ta det lugnt och försöka leva som vanligt.
Ingen orsak till panik.
Kram
Tessi