tampong
28.12.2015
Jag och min familj är påväg till Flaming spa hotell och jag har min mens. Och vi skall simma mamma har köpt liten tampong och jag är rädd att drn skall läcka i vattnet. Kan den göra det eller inte?? Tacksam för snabbt svar

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
30.12.2015
Hej.
Nej, jag tror inte att du behöver oroa dig. Bara tampongen sitter som den ska så läcker den inte. Tampongen sitter ju uppe i slidan, och även om den skulle suga i sig en del vatten då du badar så sitter den ju som en propp för öppningen, så du behöver nog inte bekymra dig.
Om du kan så är det ju bra om du testar att lägga in en tampong redan före badsemestern, det är ju inte alltid så lätt att veta om man har fått in tampongen på rätt ställe första gången man försöker. Så kan du ju försöka se till att lägga in tampongen strax innan du går o bada, så vet du ju att du är fräsch. Då du har badat klart kan du byta tampong eller byta till binda om det är det du använder normalt.
Njut av badsemestern!
Kram
Tessi