torrborstning
06.12.2014
Ja har tänkt mig att börja me torrborstning,men ja har läst att man ska göra det varje morgon i 3månaders tid och det är så att ja har skola och hinner inte göra det här på morgonen när jag har massa annat att göra. Jag undrar hur ska jag göra? Har ni några bra förslag och råd?<3 undraren

Ungdomsinformatören Sanna Vastaa
Annica Vastaa
11.12.2014
Vi har satt din fråga till en av våra experter, svar är på kommande :)
Hälsar ungdomsinformatören Sanna
Hejsan! Torrborstning av kroppen med en mjuk borste är ett bra sätt att massera huden och på så vis få bort döda hudceller och stimulera lymfsystemet, så det är ju roligt att du vill börja med det.
Torrborstning rekommenderas enligt vissa hälsosidor som morgonrutin delvis eftersom det fungerar uppiggande, men du kan gott göra det på kvällen också - Det går lika bra. Om du ändå vill göra det på morgonen kunde en väckning tio minuter tidigare kanske vara ett alternativ? Eller när du kommer hem från skolan funkar också jättebra. Redan några minuters borstning per dag sägs ge resultat om det sker regelbundet. Det låter som att du har läst dig in på ämnet, så jag går inte närmare in på torrborstning, men jag hoppas du fick svar på din fråga.
Må så gott och lycka till!
Hälsar Annica Wahrman