Modell?
13.05.2020
Hej!
Jag har alltid velat bli model för det verkar kul och älskar att testa nya kläder. Jag är även väldigt lång. Min fråga är om det finns modell skolning eller modell jobb i österbotten?
:))

Nuorisotiedottaja Ida Vastaa
15.05.2020
Hejsan!
Hittade att de har haft kurser tidigare år, men det är inte insatt nu i sommar. Men sätter fjolårets länk här, kanske det dyker upp på sidan senare i vår eller mot sommaren(svårt nu också att veta hur sommaren ser ut, med tanke på corona).
En bra början vore att meddela till klädes butiker (eventuellt också frisörssalonger) där du bor att ifall dom behöver någon som ställer upp som modell så kan dom ringa dig. Våga ta kontakt, på det sättet skapar du kontakter och tar dig vidare. Sätter en artikel här nedanför där du kan läsa hur hen gjorde.
Artikel
Lycka till och ta hand om dig!
Kram, Ida