Frågår om Onani
03.05.2025
Jag är en kille som går i högstadiet som undrar väldigt mycket över hur man onanerar till orgasm. Om någon kan ge som en tutorial om hur fan jag gör det så skulle det vara väldigt bra typ.

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
13.05.2025
Hej,
Förlåt att du har fått vänta på ditt svar.
Din fråga gäller hur man gör då man runkar, och jag antar att du specifikt avser hur man runkar tills man får orgasm/utlösning. För det första vill jag påpeka att det förstås inte är någonting man måste göra. Det är normalt att man onanerar, och att intresset för sex ökar då man blir tonåring, men DU bestämmer själv över din egen kropp, så om du inte känner någon egentlig lust att onanera så måste du inte göra det bara för att andra gör det.
Det vanligaste sättet för killar att runka är att man tar tag om penisen och för med handen förhuden fram och tillbaka över ollonet. Det kan förstås göras även om man inte har förhud, men då behöver man eventuellt använda ett glidmedel för att handen skall glida smidigare över ollonet. Vilken takt man håller eller hur hårt greppet är måste du själv testa dig fram till för det kan variera mycket från en person till en annan. Tanken är att du hittar en beröring som just du själv tycker att känns skön, och jag tror inte att det finns något "rätt" eller "fel" sätt så länge det känns skönt för dig.
Hur länge man sedan får hålla på tills man eventuellt får orgasm/utlösning kan också variera mycket från person till person och från gång till gång. Och det bör ju påpekas att man börjar få utlösning först då kroppen är tillräckligt utvecklad för det. Det är inte heller en tävling utan kroppen utvecklas enligt sitt eget mönster och sin egen tidtabell.
Det är bara att testa sig fram :)
Kram,
Tessi