ongelmii painossa#2
20.04.2015
JATKOA ONGELMIA PAINOSSA TEKSTISTÄ!
Mitä tarklitat tuolla, että olit normaalipainoinen jutulla. Enkö ole nyt? Ja voiko olla mahdollista että paino on pysynyt nyt alle 65kg ja olen ylpeä siitä. Myös olen saanut hieman kyljistä pois läskiä ja hieman kiinteytynyt mahasta. Miten saisin nyt sen noin 3-5kg läskiä pois sillä tavalla, et kiinteytyisin samalla? Mulla on noin 3 viikon pääs rippijuhlat niin haluaisin kiinteyttävähän ka sitten kesälomalla lähdetään turkkiin nii miten saa kiinteytettyä pikkusen vielä kylkii, alamahaa, reisii ja käsii? Kiitti jo valmiiks! :D
Viimekerrasta oli jo apua! :) jabba

Nuorisotiedottaja Jenny Vastaa
PT Sarah Vastaa
29.04.2015
Hei!
Terveydenhoitaja tarkoitti, että olet koko ajan ollut normaalipainoinen, eli et ole ollut lihava etkä ole nytkään. Voin laittaa tämän jatkokysymyksesi eteenpäin meidän personal trainer -asiantuntijalle niin saat treenivinkkejä kiinteytymiseen. Vastaus tulee tähän alle heti kun saamme sen.
Keväisin terveisin nuorisotiedottaja Jenny
Hei!
Odotan vielä asiantuntijamme vastausta, mutta vastaan sinulle itse nyt aiempien vastaavanlaisten asiantuntijoiden vastausten perusteella, jottei sinun tarvitse odotella niin kauan. Jos haluat kiinteytyä, sinun on hyvä saada tasapaino aerobisen kunnon, lihaskunnon liikkuvuuden välille. Parhaan hyödyn saat kun syöt hyvin ja säännöllisesti sekä noudatat liikuntaohjelmaa. Nämä molemmat täydentävät toisiaan. Jos ei syö hyvin - liikunta ei tehoa yhtä hyvin ja jos ei liiku - ei kiinteydy. Kuntosaliohjaaja osaa varmasti neuvoa sinua näissä asioissa, joten kannattaa kysyä jos jokin mietityttää. Kiinteyttävää liikuntaohjelma sisältää aerobista liikuntaa (eli esim. lenkkeilyä ja uintia), joka polttaa rasvaa ja parantaa kuntoa, sekä salitreeniä, joka vahvistaa lihaksia ja muokkaa kehoa halutun laiseksi. Venyttely on myös tärkeää. Muista, että säännöllisyys on hyvä juttu. Syö säännöllisesti ja liiku säännöllisesti ja ajan myötä voit huomata tuloksia.
Laitan personal trainerin vastauksen tähän alle kun saamme sen.
Terveisin Jenny ja terveydenhoitaja Annika
Hei!
Paras tapa kiinteyttää samalla kun haluaa painoa pois on lihastreeni!Mitä enemmän lihaksia sinulla on kehossasi, sitä paremmin keho polttaa rasvaa kun keho lepää. Jos sinulla on mahdollisuus käydä salilla, se on tosi hyvä juttu koska sieltä saat ammattimaista apua tehdä kaikki harjoitukset teknisesti oikein. Voit silti yhtä hyvin tehdä harjoituksia kotona käyttämällä omaa kehon painoasi vastuksena tai esim. kahvakuulia tai kuminauhaa. Hyviä harjoituksia jaloille ja takamukselle ovat esim. kyykky ja askelkyykky. Rinnalle ja käsille hyviä ovat punnerrukset ja selälle sekä käsille leuanvedot. Jos et jaksa nostaa itseäsi, voit laittaa toisen jalan tuolille ja auttaa jalalla vähän. Vatsalihakset paranevat kun teet rutistuksia tai jos teet erilaisia lankku/hooverasentoharjoituksia. Kaikki nämä harjoitukset ja enemmän löytyy googlaamalla ne netistä (ja saat niistä tarkempaa tietoa jos ne ovat sinulle uusia). Tee yksi harjoitus kerralla 3 x 15-20 toistoa ja vaihda sitten seuraavaan harjoitukseen.
Muista lämmitellä ennen kuin aloitat, esim. käydä lenkillä tai kävelyllä ja jälkeenpäin pitäisi venytellä.
Onnea matkaan ja hauskaa vappua!
Terveisin Sarah/personal trainer