Exän kanssa
25.12.2022
Hei. Olemme ex-tyttöystäväni kanssa hyvissä väleissä. Halusin että hän pitää minua penislukossa. Hän käy 2-3 kertaa viikossa kahvilla ja avaa lukon pesua varten jonka jälkeen hän runkkaa penistäni mutta lopettaa ennen laukeamista ja penis lukitaan uudelleen. Annan hänen päättää milloin laukean. Hän sanoi että ainakin kuukausi jatketaan näin mutta luultavasti jatketaan paljon kauemmin. Onko tämä terveydelle tai penikselle haitallista ja onko exän kanssa normaalia toimintaa ? Juho
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
29.12.2022
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Mukava kuulla, että erosta huolimatta olette säilyneet ystävinä tai ainakin hyvissä väleissä. Penislukon käytössä nimittäin on ensisijaisen tärkeää, että valtapelin osapuolien välillä vallitsee täydellinen luottamus. Turvasanat on hyvä olla sovittuna sekä rajat läpikäytyinä ennen lukkojen käyttöä.
Tekstistäsi ei käynyt ilmi millainen lukko sinulla on käytössä. Mahdollistaako se sinun jokapäiväisen hygieniasi ylläpidon vai onko lukko niin umpinainen, että peniksesi voi puhdistua täysin esimerkiksi vessakäyntien jälkeen vain silloin, kun ystäväsi tulee kahville luoksesi? Penislukkoja suositellaan käytettäväksi ensin lyhyempiä aikoja kerrallaan eli ei heti kuukautta putkeen. Mikäli kuitenkin olet tottunut lukkoon, sen käyttöön eikä se aiheuta sinulle kipua tai muuta haittaa niin sinänsä siitä ei itsessään ole vaaraa oikein toteutettuna.
Tietenkin mikäli penistäsi stimuloidaan ja kiihotetaan usein laukeamispisteeseen saakka, voi olla että tulet kärsimään kivuliaista kiveksistä. On myös mahdollista, että luonto ottaa asian hoitaakseen ja siemensyöksy tulee märkien unien muodossa yöllä. Tällöin olisi hyvin tärkeää, että a) siemenneste pääsee purkautumaan ulos lukosta huolimatta b) peseytyminen on mahdollista heti aamulla.
Kysymykseesi siitä onko kuvaamasi kaltainen toiminta exän kanssa normaalia, niin luullakseni ei ainakaan tavallista. Ihmisten väliset ihmissuhteet ovat kuitenkin hyvin erilaisia ja jos tämänkaltainen ihmissuhde tuntuu teistä molemmista luontevalta ja mukavalta eikä se aiheuta kummallekaan henkistä tai fyysistä, inhimillistä kärsimystä, niin en näe mitään syytä miksi ette saisi muodostaa omalaatuista ihmissuhdettanne.