Hyvä hygienia
20.02.2023
Onko illalla huolella pesty pippeli aamulla niin puhdas, ettei sitä tarvitse pestä ennen suuseksiä? Olemme ajatelleet olla ensi viikonloppuna tyttöystävän kanssa ekan kertaa alasti, ja saunoa yhdessä. Sitten koskettelisimme toisiamme, ja saa nähdä mihin asti etenemme. Haluaisin joskus saada suuseksiä aamulla, ja pitäisi tietää hygienian riittävyydestä. Olisi nolointa maailmassa, jos haisisin, eikä pippeli olisi puhdas.
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
22.02.2023
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Mukava kuulla, että olette yhdessä tyttöystäväsi kanssa miettineet tulevan viikonlopun ohjelmaa ja tapahtumia. Kuulostaa myös kivalta, että ette ole etukäteen päättäneet mihin asti etenette; joskus asiat tai tunnetilat vaihtelevat päivästä riippuen. Siksi ei ole hyvä tehdä liian tiukkoja suunnitelmia esimerkiksi seksuaalielämää ajatellen, vaan mennä tuntemuksien mukaan.
Seksi on intiimi ja arka asia, johon voi liittyä paljon toiveita ja haaveita. Yhtä lailla siihen voi liittyä myös esimerkiksi pelkoa nolostumisesta. Parhaiten näitä nolouden tunteita tai ajatuksia voidaan purkaa kumppanin kanssa avoimesti keskustelemalla. Oletko jakanut tyttöystävällesi haaveesi aamuisesta suuseksistä? Mitä hän asiasta ajattelee?
On hyvä, että olet kiinnostunut hygieniastasi. Se onkin tärkeää! Puhtaimmillaan penis on heti pesun jälkeen, etenkin saunapäivinä. Peniksen pesuun riittää yleensä vesi. Saippuaa ei kannata käyttää, koska se saattaa helposti kuivattaa herkkiä alueita. Mikäli kuitenkin haluat käyttää saippuaa, tulisi sinun käyttää ainoastaan intiimialueelle tarkoitettuja pesunesteitä. Voit hieroa penistä kevyesti veden alla saadaksesi lian ja talin irtoamaan paremmin. Tärkeää on myös pestä penis esinahan alta eli vedä esinahkasi terskan yli penistä pestessäsi. Esinahan alla on smegmaa (esinahkatalia), jonka tehtävänä on pitää yllä peniksen kosteutta.
Olisi myös hyvä nukkua mahdollisuuksien mukaan ilman alushousuja, jotta peniksesi saa öisin hengittää vapaasti. Mikäli kuitenkin nukut esimerkiksi tiukoissa boksereissa, saattaa penis hiukan hikoilla yöllä tai esinahkatalia erittyä. Mikäli peniksesi hygieniataso jännittää sinua, voit käydä nopeasti huuhtomassa peniksen aamulla vessassa esimerkiksi bidee-suihkulla. Suosittelen kuitenkin käyttämään kondomia myös suuseksissä!
Mukavaa viikonloppua ja yhdessäoloa teille,
Terkuin Stinke