Onko turvallista laittaa esineitä anukseen?
04.08.2017
Hei!
Olisin kiinnostunut kokeilemaan erilaisia anukseen työnnettäviä seksileluja. Vähän kuitenkin jännittää, että onko anukseen turvallista työntää esimerkiksi tuollaista eturauhaskiihotinta: https://www.libido.fi/product/611/lelo---hugo-ocean-blue-eturauhaskiihotin
Palautuuko anus käytön jälkeen ihan normaaliin tilaan vai jääkö se löysäksi? KristinKille

Kouluterveydenhoitaja/seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
07.08.2017
Hei.
Kunhan esineet ovat puhtaat ja ehjät eikä niistä lähde osia/väriä/kemikaaleja niin voit aivan turvallisesti leikkiä niillä. Mainitsemasi esine on varmasti aivan hyvä, sillä se on suunniteltu juuri tähän tarkoitukseen. Jos käyttää esineitä jotka löytyvät kotona niin kannattaa aina olla tarkkana ettei niitä työnnä liian syvälle anukseen jolloin niitä saattaa olla todella vaikea saada ulos. (usko vaan, tätä tapahtuu yllättävän usein.)
Muista käyttää aina liukastetta jos työnnät jtkn takapuoleesi. Kunhan käytät liukastetta tarpeeksi ja olet ns. valmis vastaanottamaan esineen niin anus palautuu aina normaaliin tilaan seksin jälkeen. JOS tuntuu kipua niin kannattaa aina lopettaa. Kipu on todella tärkeä signaali eikä sitä saa vähätellä. Peräaukon seudulla on monta hermoa ja mikäli tuntuu kipua se on merkki siitä että teet jtkn väärin, silloin myös riksi kasvaa että vaurioitat hermoja/lihaksia.
Muista pestä seksilelujasi aina käytön jälkeen miedolla saippualla tai pesuaineella. Jos leluja tilaa netistä niin niiden mukaan tulee yleensä ohjeet miten niitä kannattaisi pestä ja hoitaa jotta säilyvät mahdollisimman pitkään.
Terveisin
Tessi