Touhutippoja herkästi
24.05.2024
Minulla alkaa valua touhutippoja pippelin päästä, jos ajattelen jotakin tyttöä tai seksiin liittyvää. Tämä tapahtuu, vaikka pippeli ei ole jäykkänä. Alushousut on sitten vähän kosteat ja liukkaat. Onkohan tämä normaalia?
Stinke

Nuorisotiedottaja Stinke Vastaa
26.05.2024
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Touhutipoista puhuttaessa tarkoitetaan esiliukastetta, eli peniksestä kiihottuessa erittyvää ainetta, jonka tarkoituksena on toimia liukasteena seksissä. Touhutipoilla on siis tärkeä funktio limakalvojen suojaajana! Lisäksi se auttaa siemennestettä liikkumaan virtsaputkessa.
Touhutipat tulevat Cowperin rauhasista, jotka sijaitsevat siittimen juuressa molemmin puolin. Se, kuinka paljon nestettä rauhasista erittyy, on yksilökohtaista. Joillakin eritys on runsasta tai saattaa tapahtua jopa ilman erektiota. Ilmeisesti kuitenkin erittyminen sinullakin tapahtuu kiihottavissa tilanteissa, joissa seksi on läsnä ajatuskuvina.
Mikäli sinua häiritsee märät alushousut, voit ottaa tavaksi vaihtaa alushousut päivän aikana kerran tai pari. Voithan myös suojata alushoususi esimerkiksi taittelemalla pehmeän nenäliinan, joka ei hankaa tai aiheuta karhealla pinnallaan ihoärsytystä, mutta voisi pitää sinut kuivana?
Touhutippojen erittyminen on osittain ikäkohtaista, sillä usein nuorena erittyminen voi olla erityisen runsasta ja iän karttuessa vähentyä. Joka tapauksessa tilanteesi kuulostaa täysin normaalilta, en olisi lainkaan huolissani! Kyse on kehon luonnollisesta reaktiosta!
Terkuin Stinke