Valkoinen patti/syylä terskan alapuolella
29.10.2017
Hei,
Olen 18 vuotias poika ja huomasin jo reilu vuosi sitten, että terskan alla on jonkinlainen valkoinen patti/syylä, joka ei siis näy (muuta kuin esinahan ollessa hieman koholla samasta kohdasta), ellei esinahkaa vedä terskan yli. En ole uskaltanut käydä asiasta lääkärillä, ja joskus asia kuitenkin vaivaa, mutta vuodessa en kumminkaan ole nähnyt minkäänlaista poikkeavaa peniksen toimintaan liittyen. Mistä voi olla kyse? Patti ei ole milläänlailla kipeä, mutta on esimerkiksi hieman havaittavissa esinahan läpi. Deeznutz
Nuortenelama2

Nuorisotiedottaja, Nuortenelämä.fi Vastaa
05.11.2017
Hei!
Kiitos kysymyksestä. Suosittelisin, että hakeudut lääkärin vastaanotolle näyttämään mieltäsi askarruttavaa pattia. Näin näkemättä on varsin vaikea sanoa patista mitään suuntaan tai toiseen. Toki sillä saisi hieman osviittaa, mistä voisi olla kyse, kun miettisi onko mahdollista että olisit saanut kondyloomatartunnan, jolloin kyseessä saattaisi olla syylä. Toisaalta yksi yksittäinen "patti" ei ehkä ole kondylooma, vaan tuolloin patteja olisi useampia. Mutta kuten todettua, ota yhteyttä lääkäriin, niin saat varman vastauksen, etkä arvailua ja jossittelua. Lisäksi varman vastauksen myötä saisit varmaankin mielenrauhan, eikä sinun tarvitsisi murehtia pattia enää. Lisäksi, mikäli kyseessä olisi syylä, lääkäri voisi suositella tarvittavaa hoitoa.
Miia terveydenhoitaja, seksuaalineuvoja -Nuortenelämä.fi
Yhteistyökumppanimme Nuortenelämä.fi on vastannut tähän kysymykseen. Kysymys ja vastaus julkaistaan myös Nuortenelämä.fi –palvelun Kysyttävää-palstalla.