små testiklar och ingen sperma
24.11.2015
Hej jag är en kille på 13 år och fyller snart 14 men när jag masturberar (runkar) så när jag får min orgasm så får jag ingen utlösning oftast. Jag har fått några droppar förr men dom senaste gångerna har det int kommit något. Jag måste också tillägga att mina testiklar är väldigt små. Mindre än min tumme så ja undrar vad jag ska göra och om det är normalt?

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
25.11.2015
Hej.
De allra flesta killar brukar komma in i puberteten mellan 11-13 års ålder, men som du säkert vet så är somliga tidigare och en del senare och det är ingenting konstigt med det, allt mellan 9-15 år är helt normalt. Pubertetsutvecklingen hos killar brukar börja med att testiklarna börjar växa, så med tanke på det du skriver så skulle jag tro att din pubertetsutveckling inte riktigt har tagit fart ännu. Men jag tror inte att du behöver oroa dig - det kommer nog.
Det är inte så mycket man kan göra själv annat än att vänta. Och jag kan förstå att det kan kännas frustrerande och att man lätt jämför sig med sina kompisar som kanske har "hunnit längre", men kom ihåg att alla utvecklas i olika takt och att det inte betyder att det är någonting fel på dig. Om ingenting skulle ha hänt ännu om två år, d.v.s. då du skall fylla 16 så tycker jag att du skall tala med en läkare eller med din skolhälsovårdare, men jag är ganska säker på att det kommer att ha rett upp sig tills dess.
Kram
Tessi