Utlösning?
04.04.2016
När jag sover kan jag drömma att jag blir kissnödig, så jag går till en toalett (i drömmen). Plötsligt blir jag jättekissnödig, så jag vaknar och går till toaletten (i verkligheten). Men förrän jag hinner dit börjar det att ta ganska sjukt i min snopp, och när jag sätter mig ner för att kissa (för att jag har stånd), så kommer det nästan inget kiss. Detta har pågått ända sen jag kom in i puberteten, och jag är jätterädd att det ska vara nåt farligt. Det kan också förekomma varianter av samma sak, bara att jag "pumpar" med snoppen-området på nåt sätt, så då slutar det att kännas som jag måste på wc, och då tar det också sjukt. När jag frågar av pappa, så får jag nästan ingen reda i om han också har så, "jaa, nog har jag så nog nån gång"
, kan jag få höra. När jag frågar mamma, så säger hon att alla män har så. Är det utlösning på gång? Utlösaren

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
04.04.2016
Hej.
Nu vet jag ju inte hur det är att vara kille och kissnödig och ha stånd, men jag tänker såhär:
Det är ju helt normalt att killar får stånd på natten. Det behöver ju inte nödvändigtvis ens handla om en sexuell grej. Och det är ju också helt normalt att bli kissnödig på natten, det blir väl alla nån gång, och vissa oftare än andra beroende på hur mycket man dricker och hur mycket urin som ryms i blåsan.
Brukar du vakna och gå och kissa på natten i allmänhet? Det verkar ju rimligt att du kan bli kissnödig på samma gång som du har stånd, och då gör det säkert lite ont eftersom det ju oftast inte går att kissa om penisen är erigerad. Så du du får stånd på natten, och i samma veva blir du också kissnödig - vilket väcker dig. Men eftersom du fortsättningsvis har stånd så kan du inte kissa och då gör det ont? Har jag förstått saken rätt eller helt missuppfattat?
Så vad händer då erektionen gått ner? Är du fortfarande kissnödig? Gör det fortfarande ont? Kan du då kissa?
Jag tror inte alls att det är farligt, men för att vara på den säkra sidan så skall jag kolla upp saken med några killkompisar för att ta reda på om de har upplevt någonting liknande :)
Kram
Tessi
p.s. Ja, nu har jag hört efter med en bekant, och han svarade att det nog låter alldeles normalt. Dels så är det normalt att det känns som att man är kissnödig strax innan man kommer, och dels så kan det göra ont att vara väldigt kissnödig om man har stånd. Så inget du behöver oroa dig över med andra ord.