hur runkar man av någon?
19.10.2016
Jag undrar hur man runkar/suger av en kille och är alla killar avskurna? Isåfall hur gör man om en kille är det eller om han inte är det? thegirl

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
20.10.2016
Hej.
Oj, det kan bli ett långt svar dethär. Jag börjar med att konstatera att nej, alla killar är inte omskurna. Här i norden är det inte så väldigt vanligt att man är det. Så om man är lutheran (vilket de flesta i finland är) så är det främst om man har haft t.ex. trång förhud som man blir omskuren, medan omskärelse är vanligare i andra länder där religionen är en annan.
Men hur man runkar - eller suger av en kille är i stort sett helt likadant oavsett om han är omskuren eller inte. Den största skillnaden är kanske då du runkar av en omskuren kille, eftersom han inte har någon förhud kvar som kan föras fram och tillbaka. Då är det bra, och önskvärt att använda glidmedel istället så att din hand lättare glider fram och tillbaka över penisen. Frånvaron av förhud kan också medföra att ollonet inte är riktigt lika superkänsligt som det är om man har förhuden kvar.
Så vid petting, d.v.s. då du smeker killens könsorgan med handen, så är principen den att du för handen upp och ner över penisen. Om han inte är omskuren är det förhuden som rör sig - och om han är omskuren så är det istället din hand. Glidmedel är alltid bra och trevligt. Precis som med allting annat så tycker olika killar om olika saker. Vissa gillar att man tar i lite hårdare, medan andra föredrar ett ganska lätt grepp. Ganska långt får man försöka känna efter vad just den killen tycker om och hur han vill bli smekt. Det är inte heller fel att lägga hans hand ovanpå din egen och be honom visa dig. Då kan han visa dig både hur hårt och hur snabbt han vill ha det. Det är helt okej att byta grepp och hastighet ibland. Och om du lyssnar på hur han andas och spänner musklerna i kroppen så ger det dig nog en uppfattning om huruvida du är på rätt väg eller inte.
Då du suger av honom så måste du ju inte sluka hela penisen i ett enda svep. Du kan börja uppe på toppen. Kyssa och slicka på ollonet. Följa ollonets kanter med tungan och utforska det i lugn och ro. Många tjejer blir nog lite rädda då de första gången skall suga av en kille eftersom tanken på att ta hela penisen i munnen är skrämmande - men det behöver man inte göra om det inte känns bra. Du kan samtidigt som du slickar och suger på toppen använda din hand till att smeka honom kring roten eller längs hans stånd. Saliv är bra - dels är det skönare om det är vått, och dels brukar killar faktiskt tycka om då det har lite ljud. Många killar tycker också om hur det ser ut då de blir avsugna - så man behöver inte tänka att man skall försöka gömma sig bakom en gardin av hår då man gör det. Precis som vid petting så kan du ändra grepp och hastighet efterhand. Tänk inte på avsugningen som att det är en uppgift som du måste utföra utan ta god tid på dig och försök att verkligen utforska honom och hans penis.
Huvudsaken är ju att du har roligt. Man skall inte göra någonting sådant i sängen som inte är det. Och det är helt okej att känna sig lite bortkommen första gången man testar på någonting nytt - det betyder inte att man automatiskt är "dålig". Så kan du ju be honom säga vad han tycker om, det är ett enkelt sätt att skapa ett bra sexliv.
Lycka till
Kram
Tessi