Olenko lihava?
02.08.2014
Moi! Oon 16 v tyttö Porista ja haluisin kysyy teiltä et oonko lihava... Oon 175cm ja painan 58-60 se vaihtelee paljon. Mutta onko painoa liikaa?:/ Tyttö98

Nuorisotiedottaja Lena Vastaa
04.08.2014
Hei Tyttö98!
Et todellakaan ole ylipainoinen. Mistä olet saanut moista päähäsi? Voisit olla vielä jopa 15 kiloa painavempi ja olisit yhä normaalipainoinen. Ihmiset ovat kaikki eri kokoisia ja muotoisia, etenkin murrosiässä kehonkuva voi muuttua nopeastikin ja voi olla vaikea tottua uuten ulkomuotoon. Teini-iässä sitä myös helposti vertaa itseään muihin ja huomaa olemattomia "vikoja" itsessään. Vertailu ei kuitenkaan auta ketään, vähiten omaa käsitystäsi itsestäsi.
Yritä olla etsimättä epäkohtia itsessäsi - pyri mielummin keskittymään ja näkemään hyvät puolesi, niitä on varmasti meillä ihan kaikilla! Vahvistamalla itsetuntoasi, opit pitämään itsestäsi juuri sellaisena kuin olet. Sillä sinä olet hyvä juuri tuollaisena!
Nauti elämästä!
Terveisin nuorisotiedottaja Lena