Klåda på pung, penis och vita prickar.
19.07.2017
Hej,är kille på 13 år som har haft besvär med kliande pung och penis i typ 1,5 har också många vita prickar där jag har kliat som mest. Det har blivit värre dem senaste veckorna. Påverkar mig inte så mycket förutom att jag har svårt att sitta med benen ihop eller använda tighta jeans Jonteh

Nuorisotiedottaja Liselott Vastaa
21.07.2017
Hej Jonteh!
Nu är det nog svårt att veta något säkert utan att en medicinsk utbildad undersöker dig. Om du inte haft någon form av sex är det dock troligt att det inte handlar om någon könssjukdom, så då är exempelvis en svampinfektion eller infekterade talgkörtlar tänkbara förklaringar - men det borde alltså en läkare kolla upp först, så att hen kan ordinera rätt behandling. Orkar du vänta tills skolan börjar, så kan du be skolhälsovårdaren boka en tid till skolläkaren, annars kan du gå via din lokala hälsovårdscentral. Be någon förälder om hjälp att boka tid ifall det känns krångligt.
Hälsar Liselott