Svårt att få fullt stånd
30.10.2018
Hej!
Har haft svårt med ståndet det senaste, är en helt normal kille, normalviktig, tränar inget och äter relativt okej. Jag undrar vad som kan påverka ståndet liksom att man inte får lika stort stånd som man brukar. Fetma vet jag kan vara en faktor på grund av dålig blodtillförsel och blodcirkulation, men annat liksom, är brist på träning en anledning kanske?
111

Terveydenhoitaja ja seksuaalineuvoja Tessi Vastaa
01.11.2018
Hej.
Den absolut största anledningen till erektionsstörningar hos unga män är psykiska faktorer, t.ex. stress och/eller depression. Det behöver inte vara så allvarliga grejer utan kanske bara att man går omkring och grubblar på saker mer än normalt. Så är inte heller sexuell lust en sak som konstant skulle kännas likadan, ibland är man mer sugen och ibland mindre - kroppen är inte en maskin, och det betyder inte nödvändigtvis att någonting är fel bara för att man inte går omkring och är stenhård hela tiden.
Men som du skriver så är motion i lagom mängd bra för blodcirkulationen i hela kroppen - på samma sätt som rökning är dåligt. Sov, ät och rör på dig regelbundet, grubbla mindre och undvik droger, och tobak så har ditt könsorgan de bästa förutsättningarna att må bra.
Kram
Tessi