Alapään karvojen ajo
22.07.2024
Miten usein karvat olisi ajettava alapäästä, ettei ne kasvaisi pitkiksi? En ole vielä koskaan ajanut niitä, mutta aion aloittaa karvojen ajelun, ja haluan, ettei minulla olisi niitä. Lyhyt sänki saa olla. Eikö nykyään ainakin kaikki nuoret ole karvattomia; myös tytöt? Voiko kiveksistä saada karvoja ajettua? Minulla niitä on kasvanut myös pippeliin, ja se on erikoisen ikävää. Haluaisin saada tytöltä suuseksiä, ja pippeli pitäisi olla ihan karvaton.
Stinke

Ungdomsinformatör Stinke svarar
30.07.2024
Hei ja kiitos kysymyksestäsi!
Kaikki nuoret eivät suinkaan ole karvattomia, eivät tytöt eivätkä pojat. Karvoituksen pitäminen, yhtä lailla kuin karvattomuuskin, on jokaisen oma asia ja päätös. Karvoituksella on ollut ja on yhä omat tehtävänsä intiimialueella! Mm. naisilla häpykarvat suojaavat hankaukselta, poistavat kosteutta ja pitävät alueen ilmavana. Häpykarvat myös tehostavat kemiallisten yhdisteiden eli feromonien vaikutusta! Miehillä karvoitus on pitänyt mm. kivekset lämpiminä.
Toiset haluavat sinun tapaasi pitää alakertansa karvattomina. Karvojen poistamisen voi tehdä useammallakin tavalla. Huom! Suuseksiä voi kuitenkin vastaanottaa myös silloin, kun karvoitusta ei ole ajeltu, ts. karvoitus ei ole este. Suostumuksen tai halun puuttuminen tilanteen jommaltakummalta osapuolelta on. Karvattomuus voi kuitenkin tuntua joistain suuseksin antajista mukavammalta suussa, samoin kuin suuseksin vastaanottajan tuntoherkkyys voi joillakin nousta.
Alapään karvojen kasvuun vaikuttavat yksilölliset tekijät. Joillakin karva kasvaa tuuheana, vahvana ja nopeasti. Siitä syystä karvat pitää ajella useasti, pari kertaa viikossa. Toisella karva saattaa kasvaa ohuena, hentona ja hitaasti. Huomaat itse ensimmäisten sheivauskertojen jälkeen nopeasti oman karvoituksesi laadun ja karvojen poiston tiheyden.
Mikäli haluat sheivata kotona, suosittelen hankkimaan alapäätä varten oman höylän. Ts. älä käytä alapäähän ja yläpäähän (esim. parta) samaa konetta tai höylää! Alapäätä varten kannattaa valita yksiteräinen moniteräisen sijaan. Näin voit ennaltaehkäistä sisäänpäinkasvaneita karvoja. Alapään karvojen ajoon on myös ostettavissa samankaltaisia koneita kuin parrallekin! Ne ovat hellävaraisia. Alapään karvoja voi poistaa myös sokeroinnilla. Myös kotona voi sokeroida, mutta etenkin ensimmäisillä kerroilla kannattaa hakeutua ammattilaisen tekemään sokerointiin. Sokerointi käy kipeää, mutta se on hygieenistä, tekee ihosta silkinpehmeän ja lopputulos kestää kauemmin kuin esimerkiksi sheivauksessa. Lisäksi karva kasvaa takaisin ilman kutinaa, joka sheivauksesta yleensä seuraa.
On normaalia, että karvoja voi kasvaa myös pippeliin. Mikäli kyseessä ovat hajakarvat, voit poistaa niitä myös nyppimällä pinseteillä. Niin saat yksittäiset karvat juurineen pois. Myös kiveksistä voidaan poistaa karvat.
Tässä muutama vinkki:
Jos haluat todella lyhyen karvoituksen, etkä ole koskaan ennen sheivannut/trimmannut, voi olla hyvä saksia karvoitusta lyhyemmäksi esim. parturisaksilla tai partakoneen trimmeriosalla. Pese alue hyvin ja pysy kosteassa ympäristössä, esim. höyryisessä kylpyhuoneessa. Käytä säästelemättä karvojen ajoon tarkoitettua geeliä. Tarkista, että soveltuu myös herkälle intiimialueelle! Käytä laadukasta höylää, vaihda jokaisella kerralla terä. Sheivaa lyhyillä vedoilla ja aina karvan suuntaisesti! Ei vastakarvaan! Huuhtele höylää välissä karvoista. Kiveksissä (ja peniksessä) ihoa kannattaa sheivatessa venyttää. Muista rauhallisuus, jotta et aiheuta viiltoja tai haavoja! Sheivauksen jälkeen huuhtele iho huolellisesti, kuivaa ja muista kosteuttaa sitä rasvaamalla. Tarkoitukseen myydään erityisesti heti sheivauksen jälkeen levitettäväksi tarkoitettuja tuotteita.
Terkuin Stinke