Ehh hjälp?!
17.04.2025
Om man har svalt spermier många gånger kan det orsaka angina osv vad finns det för negativ med att göra det??? Behöver veta! Kalle sprätt

Hälsovårdare och sexualrådgivare Tessi svarar
28.04.2025
Hej,
Jag tror inte att du behöver oroa dig över att det skulle ge dig angina att svälja spermier, men som du säkert vet så kan könssjukdomar smitta genom oralsex så om du inte är 100% säker på att din partner är frisk så skall ni skydda er med kondom. T.ex. klamydia, herpes och HIV kan spridas genom oralsex - även om sannolikheten är mindre än vid vaginalt/analt samlag.
Bortsett från risken att smittas av könssjukdomar finns det inga risker med att svälja sperma.
Kram,
Tessi